مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اهمیت مدیریت مشارکتی منابع آبی استان، گفت: حفاظت از منابع آبی و آب‌خوان‌ها در قالب مدیریت مشارکتی مؤثر خواهد بود.

تفاهم‌نامه مدیریت مشارکتی آب در خراسان رضوی امضا شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد علایی در جلسه امضای نوزدهمین تفاهم‌نامه مدیریت مشارکتی آب در خراسان رضوی، ضمن استقبال از حضور بانوان به‌عنوان نمایندگان تشکل‌های کشاورزی، اظهار کرد: هدف از امضای تفاهم‌نامه‌های مدیریت مشارکتی آب، اعتقاد به ارجحیت کشاورزان در مدیریت آب است.

وی با اشاره به خشکسالی کم‌سابقه در استان، ادامه داد: با توجه به کاهش شدید بارندگی در سال جاری، زمان آن فرا رسیده تا با همدلی و همراهی، نقش مدیریت در حوزه آب را نشان دهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی اضافه کرد: با مشارکت تشکل‌ها در مدیریت آب، از تصمیم‌گیری مدیران در اتاق‌های دربسته جلوگیری می‌شود و کاربران اصلی آب در تصمیم‌گیری‌ها نقش اصلی را ایفا می‌کنند و حفاظت از منابع آبی و آب‌خوان‌ها در قالب مدیریت مشارکتی مؤثر خواهد بود.

وی، سند سازگاری با کم‌آبی را سندی عدالت‌محور و مبتنی بر قانون دانست و گفت: بر اساس این سند، تشکل‌های کشاورزی نقش اساسی در مدیریت منابع آبی دارند.

در ابتدای جلسه، غلامرضا ممدوحی، مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گزارشی از عملکرد تشکل‌های کشاورزی در ارتباط با مدیریت مشارکتی آب ارائه کرد و در پایان این جلسه نیز تفاهم‌نامه مدیریت مشارکتی آب به امضای مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای و نماینده کشاورزان کاشمر رسید.

انتهای پیام

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.