رئیس گروه منابع آب سطحی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: تا پایان تیر ماه بارندگی تجمعی در سطح خراسان رضوی از ابتداء سال آبی معادل۹۷ میلی‌متر بوده است که نسبت به سال گذشته ۶۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

بارندگی تجمعی در خراسان رضوی، نسبت به سال گذشته ۶۴ درصد کاهش پیدا کرد

به گزارش قدس آنلاین،  حمیرا شامکوئیان در خصوص بارندگی تجمعی در خراسان رضوی با اشاره به آخرین آمار بارندگی ثبت شده در ایستگاه‌های باران‌سنجی مبنا، اظهار کرد: بر اساس این آمار تا پایان تیر ماه بارندگی تجمعی در سطح خراسان رضوی از ابتداء سال آبی معادل۹۷ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۶۴ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۴۶ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: با توجه به تحلیل تصاویر ماهواره‌ای برای سطح پوشش برفی، مشاهده شده است که میانگین پوشش سطح برف در سطح خراسان رضوی حدود ۲۰۰۰ کیلومتر مربع برآورد شده است که ۳۲ و ۲۳ درصد کاهش به ترتیب نسبت به دوره مشابه خود در سال آبی گذشته و متوسط دراز مدت داشته است.

رئیس گروه منابع آب سطحی دفتر مطالعات پایه منابع آب با اشاره به اینکه در بررسی خشکسالی هواشناسی، شاخص خشکسالی SPI برای ۱۰ ماهه منتهی به تیر ماه محاسبه شده است، گفت: پهنه‌بندی خشکسالی هواشناسی بیانگر خشکسالی شدید تا بسیار شدید در بیشتر سطح استان خراسان رضوی است.

شامکوئیان ادامه داد: همچنین شاخص خشکسالی هیدرولوژی (SDI) نیز خشکسالی متوسط تا بسیار شدید را تا پایان تیر ماه سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.