مقام‌های آمریکایی اعلام کردند، دو میانماری در نیویورک به اتهام تلاش و توطئه برای ترور سفیر میانمار در سازمان ملل بازداشت شدند.

 بازداشت دو نفر در آمریکا به ظن تلاش برای ترور سفیر میانمار

قدس آنلاین: با گذشت بیش از ۶ ماه از برکناری دولت غربگرای «آنگ سان سوچی»، مقام‌های آمریکایی ادعا کردند که دو میانماری به اتهام تلاش برای ترور سفیر این کشور در سازمان ملل بازداشت شدند.

به ادعای مقام‌های آمریکایی، دو شهروند میانماری در ایالت نیویورک به دلیل انجام توطئه با یک فروشنده سلاح در تایلند به منظور کشتن یا زخمی کردن سفیر و نماینده میانمار در سازمان ملل بازداشت شدند.

به گزارش رویترز، «کیاو مو تون» که از زمان دولت سابق و برکنار شده «آنگ سان سوچی» به عنوان نماینده میانمار در سازمان ملل منصوب شده، قبلا ادعا کرده بود که هدف تهدید جانی قرار گرفته است.

دفتر دادستانی ناحیه جنوبی نیویورک روز جمعه (دیروز) در همین باره اعلام کرد که دو تبعه میانماری به نام  «فیو هین هتوت» ۲۸ ساله و «یه هین زاو» ۲۰ ساله در رابطه با توطئه برای انجام یک اقدام خشونت آمیز علیه تبعه خارجی در نیویورک بازداشت شدند. در صورت اثبات جرم این دو نفر، احتمال حبس تا ۵ سال برای آنها وجود دارد.

سیزدهم بهمن ماه ۱۳۹۹ بود که ارتش میانمار پس از بازداشت شماری از رهبران حزب حاکم این کشور از قبیل آنگ سان سوچی، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که قدرت را به دست گرفته است.

ارتش میانمار برگزارکنندگان انتخابات پارلمانی آبان ماه را به تقلب گسترده در انتخابات متهم کرده و خواستار به تعویق افتادن افتتاح دور جدید پارلمان میانمار شده بود.

به دنبال این تحولات، ارتش میانمار «کیاو مو تون» سفیر و نماینده این کشور در سازمان ملل را برکنار کرد اما او به دلیل اینکه سازمان ملل حاکمان جدید میانمار را به رسمیت نشناخته، همچنان در منصب خود باقی مانده است.

اف‌بی‌آی توضیحاتی درباره اتهام‌های وارده به دو تبعه میانماری بازداشت شده به ظن تلاش برای ترور سفیر این کشور در سازمان ملل داده است.

طبق ادعای اف‌بی‌آی، «فیو هین هتوت» در جریان بازجویی‌ها اعتراف کرد که یک تایلندی فروشنده سلاح با او تماس گرفت و پیشنهاد داد در ازای دریافت پول، افرادی را برای حمله به نماینده میانمار در سازمان ملل اجیر کند و وی را به استعفا از مقامش وادارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.