امام جمعه ششتمد گفت: نهاد نمازجمعه می‌تواند گام دوم انقلاب را بسیار خوب ترسیم کند و مردم نیز به دلیل اعتمادشان به نماز جمعه، توجه جدی خواهند کرد.

ائمه جمعه بیانیه گام دوم انقلاب را برای مردم تبیین کنند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی درباره کارکرد و مؤلفه‌های نمازجمعه در موضوع گام دوم انقلاب، اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب را رهبر معظم انقلاب با درایت و برنامه‌ریزی خود برای جامعه ما به‌ویژه خواص جامعه ترسیم کردند.

وی نمازجمعه را رسانه قابل اعتماد مردم و کاربردی ارزیابی و بیان کرد: این نهاد می‌تواند گام دوم انقلاب را بسیار خوب ترسیم کند و مردم نیز به دلیل اعتمادشان به نمازجمعه، توجه جدی خواهند کرد.

امام جمعه ششتمد در بیان دو نکته از گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: نخست اینکه رهبر معظم انقلاب در بُعد معنویت جامعه در گام دوم انقلاب تأکید بسیار داشتند و بهترین راه گسترش معنویت، از سوی امام جمعه است؛ امامان جمعه چون امام جامعه و پیشرو در امورات معنوی جامعه هستند، به‌راحتی می‌توانند این مسائل را منتقل کنند با این شرط که مسائل معنوی را به‌صورت عملی به جامعه ارائه کنند.

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب به‌صورت شخصی این معنویت را به جامعه تزریق می‌کند، افزود: در سال‌های رهبری آیت‌الله خامنه‌ای، حرکت‌هایی خوب و به‌جای ایشان سبب شد تا جامعه ما معنویت فعلی را از دست ندهد.

دستجردی، یکی از کارکردهای امامان جمعه را نشان دادن حرکت معنوی عملی به جامعه و تفهیم آن به مردم بیان و خاطرنشان کرد: نگاه ما به جوانان و مراجعان به دفتر امام جمعه، شرکت‌کنندگان در نماز جمعه، نحوه برخورد ما در موضوعاتی که با مردم مواجه هستیم و حتی شکل و شمایل ظاهری دفاتر، نکات مهمی است که اگر رعایت کنیم، می‌توانیم در جامعه بسیار مؤثر باشیم.

وی در بیان نکته دوم از بیانیه گام دوم انقلاب به بحث خانواده اشاره کرد و گفت: دشمن در بحث معنویت و خانواده، تمام عیار به میدان آمده است یعنی تنها راه خود را این دانسته که اگر بخواهد انقلاب اسلامی را دچار چالش جدی کند، باید معنویت و پس از آن، نظام خانواده را از بین ببرد بنابراین وظیفه ما به‌عنوان پرچم داران جریانات اسلامی و دینی این است که در مقابل این دو حرکت دشمن در تمام ابعاد آن بایستیم.

این استاد حوزه علمیه افزود: خانواده برنامه‌ریزی می‌خواهد، در مسیر خود مؤلفه‌هایی دارد که باید آن مؤلفه‌ها رعایت شود؛ رهبر معظم انقلاب تأکید بسیاری دارند که خانواده اسلامی و سبک زندگی اسلامی در موضوع خانواده اجرایی شود یعنی خوراک، پوشاک، نگاه، رفت و آمد با اقوام و عملیات اجرایی کارهای اقتصادی طبق سبک زندگی اسلامی باشد.

وی، اسلامی شدن تمام ابعاد زندگی با نگاه به سبک زندگی صحیح اسلامی را وسیله و سببی برای حرکت جامعه به سمت پیشرفت توصیف و اظهار کرد: ما به‌عنوان رسانه و حرکت انقلابی در جامعه باید سعی کنیم که این دو نکته مهم بیان شده در گام دوم را رعایت کنیم زیرا با توجه به این دو مؤلفه می‌توانیم جامعه را به سوی معنویت هدایت کنیم.

دستجردی گفت: خانواده جوانانی را تربیت می‌کند که اگر این تربیت صحیح و درست باشد، باعث خواهد شد که جامعه در مسیر درست حرکت کند، امیدواریم بتوانیم در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب که مورد نظر ویژه رهبر معظم انقلاب است، مفید و مؤثر باشیم.

انتهای پیام

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.