افزایش آمار ابتلا به کرونا و تداوم ممنوعیت‌ مسافرتی برای جلوگیری از گسترش این ویروس، لغو دوره حاضر از نمایشگاه بین‌المللی کتاب‌های عتیقه در نیویورک را به همراه داشت.

کرونا و لغو نمایشگاه بین‌المللی کتاب‌های عتیقه

به گزارش قدس آنلاین، ایرنا از روزنامه هنر چاپ لندن نوشت:

شصت و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتابهای عتیقه نیویورک که قرار بود از نهم تا دوازدهم سپتامبر (۲۱-۱۸ شهریور ۱۴۰۰) برگزار شود، به دلیل نگرانی‌ها از نرخ تصاعدی ابتلا به ویروس کرونا و شیوع سویه دلتا لغو شد. این رویداد فرهنگی که یکی از برترین نمایشگاه‌های کتاب عتیقه در جهان است، قرار بود در موسسه فرهنگی هنری پارک اونیو آرموری (Park Avenue Armory) برگزار شود و میزبان نزدیک به ۱۵۰ غرفه دار از سراسر جهان باشد.

سنفورد اسمیت (Sanford Smith) که برگزاری و سازمان‌دهی این رویداد را برعهده دارد، با انتشار بیانیه‌ای در این باره گفت: ما نیز مثل شما از این که نمایشگاه برگزار نمی‌شود مایوس و دلسرد شدیم اما به خاطر امنیت همه، از غرفه‌داران و کارکنان نمایشگاه گرفته تا بازدیدکنندگان، به تصمیم دشوار لغو رویداد تن دادیم. 

اسمیت در این بیانیه از افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا در شهر نیویورک و تداوم ممنوعیت‌های مسافرتی مربوط به کرونا که امکان سفر نیمی از غرفه‌داران به نیویورک را سخت و در مواردی غیرممکن کرده است، به عنوان دلایل لغو نمایشگاه امسال یاد کرد.

نمایشگاه کتاب های عتیقه که معمولا در فصل بهار برگزار می‌شود، بخشی از فهرست رویدادهای فرهنگی-هنری نیویورک بود که قرار بود همزمان با به حرکت افتادن دوباره چرخ صنعت هنر در آمریکا، در ابتدای ماه سپتامبر برگزار شوند. 

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر ۲۰۸ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیش از چهار میلیون و ۳۷۰ هزار نفر جان باخته‌اند.

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.