رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: حکم تخلیه موقوفه کاروانسرای فرامرزخان در سبزوار صادر شده و میراث فرهنگی باید این محل را در مدت تعیین شده تخلیه کند.

صدور حکم تخلیه موقوفه امام رضا(ع) در سبزوار

به گزارش قدس آنلاین، جعفر مهدوی‌خواه با اشاره به شکایت و پیگیری متولی موقوفه کاروانسرای فرامرزخان برای تخلیه توسط اوقاف سبزوار گفت: با توجه به رای صادر شده و حکم دادگاه باید در مدت تعیین شده، اداره میراث فرهنگی مکان مورد نظر را تخلیه و در اختیار اداره اوقاف و امور خیریه قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه این موقوفه مربوط امام رضا(ع) است و نیت اصلی واقف این موقوفه خدمت‌رسانی به زائران این حضرت بوده است، افزود: بعد از تحویل میراث فرهنگی یکی از برنامه ریزی‌ها، سرمایه‌گذاری در این مکان و استفاده از درآمد آن برای خدمت به زائران هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار با بیان اینکه کاروانسرای فرامرزخان مربوط به دوره قاجار است و این اثر در تاریخ ۲۹ تیر ۱۳۷۷ با شماره ثبت ۲۰۵۷ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است، اضافه کرد: بعد از تحویل میراث فرهنگی باید برنامه ریزی کرد که در این مکان چه اقداماتی می توان انجام داد و فعلا نمی‌توان نظر قطعی خاصی درباره آن گفت.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.