رئیس جمهور در سفر به استان ایلام و بازدید از مناطق حاشیه شهر ایلام دستور رسیدگی به مشکلات را صادر کرد و حالا مردم این مناطق در انتظار حل مشکلات خود هستند.

مردم حاشیه نشین ایلام در انتظار اجرای دستورات رئیس جمهور

به گزارش قدس آنلاین، حاشیه نشینی یکی از مشکلات جوامع شهری به حساب می‌آید که با خود مشکلات بی شماری از نظر امنیت، اشتغال و مسائل فرهنگی و اجتماعی به بار می‌آورد.

بروز مشکلات و مسائلی اجتماعی و جرم خیز بودن این محله‌ها بر کسی پوشیده نیست. افرادی که از شهرهای کوچک‌تر و یا روستاها مهاجرت می‌کنند و به علت وضعیت نامناسب اقتصادی و گرانی مسکن در محله‌های حاشیه نشین سکونت می‌کنند.

کارشناسان، عدالت در توزیع خدمات و مدیریت شهری را از عمده راه حل های مقابله با حاشیه نشینی می‌دانند، به هر حال یکی از اولویت‌های دولت ساماندهی محله‌های حاشیه نشین شهرها است.

وعده‌های مسئولان عملی نشده است

یکی از افراد ساکن محله‌های حاشیه نشین شهر ایلام اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی هیچ گونه امکاناتی در اختیار مردم قرار نمی‌دهند، حتی شهرداری نیز برای جمع آوری زباله به این محله‌ها نمی‌آید.

صادق الیاسی بیان کرد: ادارات آب و برق نیز انشعاب در اختیار مردم قرار نمی‌دهند و امکانات ما در حد صفر است.

وی گفت: اعضای شورای شهر، نماینده مجلس و مسئولان زیادی از این مناطق بازدید و قول‌هایی دادند اما هیچکدام به قول خود عمل نکردند و هیچ کاری انجام نشده است.

الیاسی اضافه کرد: بعد از ۳۵ سال ساخت و ساز که انجام شده، اکنون راه و شهرسازی می‌گوید این زمین‌ها جزو اراضی ملی است.

رئیس جمهور اخیراً سفری به استان ایلام داشت که در این سفر به صورت سرزده از یکی از این مناطق حاشیه شهر هم بازدید کرد.

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در این بازدید گفته بود که از آقای استاندار و فرماندار می‌خواهم که با سرعت برخی از خدماتی که در این مناطق نداریم سریعاً پیگیری و اقدام کنند.

رئیس جمهوری همچنین رفع مشکلات مناطق محروم و حاشیه شهر ایلام را یک ضرورت دانسته بود و گفته بود که محرومیت‌ها در برخی مناطق حاشیه شهر از جمله محله هانیوان ایلام پسندیده نیست و استاندار و فرماندار باید به سرعت و با کمک ساکنان این محله، کمبودها را رفع کنند.

رئیس جمهور خطاب همچین به اهالی هانیوان هم گفت که دولت در کنار شما و در خدمت شما قرار دارد و معتقدم برای حل برخی مشکلات، خودِ مردم باید پیشقدم شوند.

پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری در خصوص حاشیه نشینی

در این رهگذر مدیر کل دفتر فنی و استانداری ایلام نیز  با اشاره به پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور در خصوص ساماندهی مناطق حاشیه نشین شهر ایلام، اظهار داشت: رئیس جمهوری در سفر به استان ایلام از مناطق حاشیه نشین شهر به صورت سرزده بازدید و رسیدگی به وضعیت زیرساخت‌ها و به خصوص بهسازی معابر و در کل رفع مشکلات مردم این مناطق در اولویت مسئولان استانی و ملی اعلام کردند.

مسعود کرمی افزود: بلافاصله مقدمات لازم برای پیگیری مصوبات و حل مشکلات مردم حاشیه نشین ایلام فراهم شده است.

وی تصریح کرد: در این راستا کارگروه فنی و تخصصی به منظور شناسایی و احیای مشکلات و نیازهای این محلات تشکیل شده و برنامه ریزی لازم برای ساماندهی صورت گرفته است.

کرمی افزود: مشکلات این محلات دسته بندی شده که برنامه ریزی برای حل آنها به صورت میان مدت، کوتاه مدت و بلند مدت انجام می‌شود.

مدیر کل دفتر فنی و استانداری ایلام عنوان کرد: یک سری از مشکلات مردم حاشیه شهر ایلام مثل جمع آوری آب‌های سطحی، جدول کشی و بهسازی راه‌ها در کوتاه مدت قابل انجام است و در آینده بسیار نزدیک اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین برای افزایش خدمات رسانی و ساماندهی قرار است اعتباراتی نیز اختصاص پیدا کند و در آینده نزدیک این مهم نیز انجام می‌شود.

با توجه به افزایش معضلات حاشیه نشینی در شهر ایلام، ضروری است هرچه زودتر مسئله ساماندهی مناطق حاشیه شهر انجام شود.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.