مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: کشت پاییزه محصولات کشاورزی گندم، جو و ‌کلزا در مزارع خراسان رضوی آغاز شده است.

آغاز کشت پاییزه در ۴۵۶ هزار هکتار از مزارع خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، فرزاد عدالتیان اظهار کرد: با آغاز کشت پاییزه سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱، تاکنون ۱۹ هزار هکتار گندم و ۱۲۱ هزار هکتار محصول جو زیر کشت رفته است.

وی ادامه داد: در سال زراعی جدید، سطح زیر کشت گندم دیم و آبی جمعأ ۲۶۳ هزار هکتار، سطح زیر کشت جو آبی و دیم ۱۸۰ هزار و ۵۰۰ هکتار و سطح زیر کشت کلزا نیز ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار خواهد بود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اضافه کرد: از مجموع سطح زیر کشت گندم در استان، ۱۲۶ هزار هکتار کشت آبی و ۱۳۷ هزار هکتار کشت دیم است که در مورد محصول جو نیز ۱۳۸ هزار هکتار کشت آبی و ۴۲ هزار و ۵۰۰ هکتار کشت دیم خواهد بود.

وی با اشاره به خشکسالی شدید در سال زراعی گذشته، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تهیه و تأمین نهاده‌های مورد نیاز شامل کودهای شیمیایی و بذر اصلاح شده و دیگر تسهیلات انجام شده برای کمک به کشاورزان صورت گرفته است.

وی افزود: به کشاورزان توصیه شده است که از بذرهای اصلاح شده استفاده کنند و همچنین با مصرف متعادل کودهای شیمیایی، رعایت اصول زراعی در مرحله کاشت، بیمه کردن محصولات و توسعه روش‌های آبیاری نوین، محصولات بهتری برداشت کنند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.