رییس انجمن خوشنویسان ایران با بیان اینکه نخبگان عرصه خوشنویسی امروز نسبت به گذشته چندین برابر شده اند، گفت: امروز قابلیت حضور آثار زیادی در موزه ها وجود دارد که تا قبل از این در تاریخ هنر ایران نادر بود.

آثار خوشنویسی بسیاری، امروز قابلیت حضور در موزه‌ها را دارند

به گزارش قدس آنلاین، غلامحسین امیرخانی رییس انجمن خوشنویسان ایران در نشست خبری «هفته خوشنویسی ایران» که امروز برگزار شد در تشریح نقش رسانه ها در حوزه های عمومی گفت: نقش رسانه ها برای اینکه جامعه در سطح وسیعی از مباحث فرهنگی قرار بگیرند بسیار مهم است. در قرن بیستم رسانه از دربار به سطح جامعه گسترده شد و می توان نقش رسانه را در این روند موثر دانست و اگر بخواهیم آسیب شناسی در کشور داشته باشیم که چرا مردم درحال حاضر درگیر مباحث فرهنگی نیستند، باید نقش رسانه ها را بررسی کرد. رسانه ها باید به کمک عرصه فرهنگ و هنر بیایند.

رییس انجمن خوشنویسان ایران گفت: خوشنویسان بانو درحال حاضر رشد بسیاری داشتند درحالی که در دهه ۵۰ یک خوشنویس خانم نداشتیم.
وی در تشریح سیاستگذاری انجمن خوشنویسان ایران گفت: مدیریت در انجمن به صورت افقی است به این مضمون که یکی در راس قرار ندارد بلکه همه در کنار هم هستند و روند کارهای مدیریتی انجمن را انجام می دهند.
محمدحسین ساکت نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در انجمن خوشنویسان نیز گفت: بعد از موسیقی اصیل ترین هنر ما در کشور خوشنویسی است و خط نستعلیق شاخص هنر خوشنویسی ویژه ایرانیان در طول تاریخ به تکامل رسیده و درخشیده است هرچند برخی کشورها با ریخت و پاش های فراوان قصد دارند که نستعلیق را به غلط به نام خود بزنند ولی ناتوان خواهند بود.
وی افزود: خوشنویسی باید در مدرسه های ما گسترش پیدا کند درحالی که در برخی از مدارس ورزش جایگزین درس هنر می شود. باید امکانات متنوعی برای کودکان و نوجوانان برای تشویق به هنر تعریف کرد.
وی حضور هنر خوشنویسی را در زندان ها پیشنهاد داد و گفت: در محتوای خوشنویسی اخلاق و حکمت در کنار توجه به هویت ملی اشاره شده است که اگر با ایجاد سندهای همکاری زمینه آن فراهم شود می توانیم شاهد وضعیت متغیری در این مکان ها باشیم.

ادامه دارد...

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.