رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نیشابور گفت: اجرای پروژه های اولویت دار بخش بیابان زدایی این شهرستان نیازمند ۴۵ میلیارد ریال اعتبار می باشد.

پروژه های بیابانزدایی شهرستان نیشابور نیازمند ۴۵ میلیارد ریال اعتبار

به گزارش  قدس آنلاین و به نقل از  اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ، حسین سهرابی با اعلام این خبر گفت: اجرای پروژه های بیابان زدایی که با هدف تثبیت شن های روان ، کنترل ریزگردها ، جلوگیری از سیلاب ها و شور شدن خاک و آب اجرا می شود نیازمند برنامه ریزی های بلند مدت است .
وی افزود: وسعت عرصه های بیابانی شهرستان نیشابور بالغ بر ۲۲۰ هزار هکتار و حدود ۵۴ درصد اراضی ملی است که طبق آخرین بازنگری کانون های فرسایش بادی در سال ۹۸ سالانه بیش از ۱۶۵ میلیارد ریال به زیر ساخت های شهرستان خسارت وارد می کند.
سهرابی افزود: در حوزه بیابانی نیشابور طرح های مطالعاتی بیابان زدایی فدیشه و عشق آباد جمعا به مساحت ۲۰۰ هزار هکتار و همچنین طرح های مدیریت جنگل های دست کاشت در این دو منطقه در سطح ۳۰ هزار هکتار در سال های گذشته انجام شده که مبنای اجرای بسیاری از اقدامات بیابان زدایی شهرستان است.
سهرابی خاطر نشان کرد علاوه بر اعتبارات دولتی، قطعا حضور و حمایت مردم و جوامع محلی در حفظ و حراست عرصه های بیابانی و تاغزارها و ایجاد شرایط مناسب برای حضور خیرین برای مشارکت در اجرای پروژه های بیابان زدایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
وی گفت: طبق بررسی صورت گرفته در سال جاری اجرای پروژه های بیابن زدایی در سطح ۲۷ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان نیازمند  ۴۵ میلیارد ریال اعتبار است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.