نمایشگاه بین‌المللی مشهد از دوازدهم تا چهاردهم آبان میزبان ۸۶ جوان بسیجی برگزیده حاضر در سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج خراسان رضوی بود؛ رویدادی که عصر دیروز با معرفی گروه‌ها و تیم‌های برتر به پایان رسید.

 فضای مجازی  میدان جنگ نرم است

در مراسم اختتامیه این رویداد، مسئول نهاد  نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) گفت: در جهان امروز فضای مجازی گسترده‌ترین راه ارتباطی مردم است و ابزارهای گوناگونی از جمله ماهواره و اینترنت وجود دارد؛ همه این‌ها سبب ارتباط بیشتر مردم می‌شوند که این ظرفیت هم می‌تواند به عنوان فرصت تلقی شود و هم تهدید.

حجت‌الاسلام باقری ادامه داد: ما نمی‌توانیم در شرایط فعلی از کنار فضای مجازی بی‌تفاوت بگذریم. اگر در برابر آنچه در فضای مجازی می‌گذرد نسنجیده عمل کنیم بی‌شک دشمنان از این فرصت استفاده خواهند کرد؛ اگر هوشیار نباشیم این فرصت برای آن‌ها وجود دارد که به‌راحتی به اهدافی که دارند از طریق فضای مجازی دست پیدا کنند.

مسئول نهاد نمایندگی 

ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع)گفت: دشمنان ما تاکنون تمامی راه‌هایی که فکر می‌کردند با استفاده از آن‌ها می‌توانند بر ملت ما پیروز شوند از جمله جنگ تحمیلی، جنگ داخلی، تحریم‌ها و مواردی از این دست را امتحان کردند و دیدید نتوانستند نتیجه‌ای بگیرند. بعد از همه این راه‌ها با نفوذ از طریق فضای مجازی به دنبال پیش بردن اهدافشان در کشور ما هستند.

استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای عقب راندن دشمن

حجت‌الاسلام باقری افزود: باید در نظر داشت فضای مجازی ظرفیت‌های مختلفی برای عرصه‌های مختلف دارد؛ تنها در مبحث علمی مواردی از جمله تولید، عرضه و فروش علم، دنیایی از فرصت‌ها را برای کشورها فراهم نموده است. امروز می‌بینید کشوری مثل ژاپن دیگر مثل قدیم خیلی دنبال تولید محصولات صنعتی نمی‌رود و در میدان تولید و فروش علم در دنیا پیشرفت‌های زیادی داشته است که همگی با استفاده از فضای مجازی اتفاق می‌افتد. در موضوعات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی وهنری نیز همین‌گونه است و ظرفیت فضای مجازی ظرفیتی است که امروزه در دنیا از آن به‌خوبی استفاده می‌شود. وی ادامه داد: اگرچند سال پیش برای مقابله با دشمن مجبور بودیم چندصد کیلومتر دورتر از خانه و در مرزهای کشورمان به جنگ آن‌ها برویم امروز همان دشمن با چنگ‌اندازی به فضای مجازی در خانه‌های ما حضور دارد و درصدد است از فرصت‌ها استفاده کند. می‌دانیم فضای مجازی میدان جنگ نرم است و باید برای درامان ماندن از تهدیدهای آن سنگرسازی کرده و ما نیز نهایت استفاده را از این فضا ببریم و در همان میدانی حاضر و آماده باشیم که دشمن حضور دارد. اینکه امروز می‌بینید نیروی دریایی سپاه با دشمن این‌قدر با قدرت برخورد می‌کند و مقابل زیاده‌خواهی آن‌ها می‌ایستد محصول ۴۰ سال فعالیت مقتدرانه سپاه در فضای مجازی است. جوانان ما نیز باید به همین ترتیب اقدام کنند به نحوی که به آن‌ها ضربه بزنیم و ضربه نخوریم.

رقابت ۸۶ نفر در قالب ۲۶ تیم 

مسئول فضای مجازی سپاه امام رضا(ع) نیز در این مراسم با اشاره به اینکه سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج خراسان رضوی در سه بخش بازی‌های موبایلی، پویانمایی و نرم‌افزارهای ویژه تلفن همراه برگزار شد، گفت: ۸۶ نفر از برگزیدگان استانی در قالب ۲۶ تیم در این دوره در طول سه روز با هم رقابت کردند و جوانان بسیجی از ۹ شهرستان خراسان رضوی با تلاشی که داشتند توانستند محصولات خوبی را تولید نمایند.

امینی‌فر اظهار کرد: متأسفانه هرچقدر رهبر انقلاب فریاد زدند دشمن در فضای مجازی علیه ما آرایش جنگی گرفته است اما متأسفانه شورای عالی فضای مجازی یا این هشدار را جدی نگرفت و جلسه‌ای نداشت یا اینکه مصوبات خوبی برای حضور مقتدرانه در عرصه فضای مجازی در این شورا تصویب نشد. رهبر معظم انقلاب ابتدای سال ۹۹ فرمودند قوی شدن در فضای مجازی حیاتی است که ما باید این حیاتی بودن را نشان دهیم و فراموش نکنیم گرفتن آرایش جنگی در فضای مجازی اولویت است. لازمه قوی بودن در فضای مجازی نیز رسیدن محتوای خوب و قوی به دست ماست تا بتوانیم موفق باشیم.

گفتنی است، در پایان مراسم اختتامیه سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج خراسان رضوی برگزیدگان این دوره معرفی شدند که در بخش پویانمایی رتبه نخست به گروه آف‌مدیا از شهرستان طرقبه شاندیز رسید. دو گروه رصام از کاشمر و خیام‌فیلم از نیشابور به مقام دوم دست پیدا کردند و گروه‌های ایزی موبایل و نوبیان از مشهد سوم شدند.

در بخش بازی‌های تلفن همراه تیم شهید برونسی از مشهد رتبه برتر را بدست آورد و در نهایت در بخش نرم‌افزارهای ویژه تلفن همراه تیم نماینده رشتخوار به مقام نخست دست پیدا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.