نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی از جمعی از بانوان نیکوکار روستای دُرُخش از توابع شهرستان درمیان خراسان جنوبی که با قالیبافی در تعمیر و بازسازی مسجد روستای خود مشارکت کرده اند تجلیل کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی از بانوان نیکوکار یک روستا تجلیل کرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، وی در این مراسم گفت: خداوند به بانیان این کار توفیق دهد و روستای دُرُخش از مناطقی است که مردمش همیشه در خیرات و مبرات پیشقدم بوده اند و همچنان نیز هستند و ان‌شاءالله شما عزیزان در همه خیرات منحصر به فرد هستید و امیدوارم این خیرات شما خواهران بزرگوار ادامه‌دار باشد.

وی ادامه داد: در زمان حضور حضرت رضا (ع) در مدینه، بانویی از نیشابور به نام "شطیطه" وجوهات شرعیه خود را به همراه دیگر شیعیان به دست ایشان رساند و با عملی که شما خواهران گرامی انجام دادید، "شطیطه" زمان خود شدید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: وقتی اموال را خدمت امام هشتم (ع) آوردند، ایشان یک کلاف نخ دیدند که بانو شطیطه وجوهات خود را در قالب آن کلاف نخ به حضرت رسانده بود و امام رئوف از بین تمام اموال، این کلاف را برداشتند و گفتند "این کلاف نخ برای من با ارزش است" و بعد از آن توسط پیغام‌رسان به شطیطه فرمودند خواسته تو را هم اجابت می‌کنم و وقتی از دنیا رفتی، نماز تو را خودم می‌خوانم.

علم الهدی افزود: وقتی حضرت رضا (ع) به روستایی در نزدیکی نیشابور رسیدند دیدند یک جنازه را چندین نفر تشییع می‌کنند، تا چشم حضرت به این جنازه افتاد، از مرکب پیاده شدند و جنازه را تا قبرستان تشییع کردند و بر آن نماز خواندند؛ افرادی که در کنار حضرت بودند گفتند این چه شخصی بود که امام فرمودند "ایشان شطیطه بودند"، همان کسی که آن کلاف نخ را فرستاده بود همچون شما خواهرانی که بخشی از حاصل دسترنج خودتان را برای عتبات عالیات فرستادند.

وی با اشاره به این که ساختن خانه خدا، خیرات و مبرات زیادی را هم در این دنیا و هم در آخرت نصیب انسان‌ها می‌کند ادامه داد: شما مسجد ساختید و خانه خدا را گسترش دادید و وقتی در این خانه عبادت صورت می‌گیرد در حکم همان عملی است که شطیطه برای حضرت رضا (ع) انجام داد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.