معاون فنی گمرک ایران گفت: وزارت جهاد کشاورزی در خصوص رفع ممنوعیت فصلی برنج با توجه به پیگیری های صورت پذیرفته اقدام و دستور لغو ممنوعیت را به مراجع مربوطه ابلاغ کرد.

رفع ممنوعیت ترخیص برنج های وارداتی از گمرکات کشور

ارونقی اظهار کرد: باتوجه به پایان فصل برداشت برنج در کشور و همچنین نامطلوب بودن فضای نگهداری محموله های برنج وارداتی به بنادر و گمرکات کشور و جلوگیری از فساد احتمالی کالا و درجهت ایجاد تعادل و ثبات بازار، لغو ممنوعیت فصلی برنج به وزارت صمت و سایر مراجع ذیربط توسط وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شد.

وی ادامه داد: وارد کنندگان برنج از امروز می توانند نسبت به ترخیص برنج محموله های موجود در گمرکات با رعایت مقررات مربوطه اقدام کنند.

ارونقی خاطرنشان کرد: باتوجه به بررسی های صورت پذیرفته، رفع ممنوعیت های فصلی ۱۵ هزار تن برنج موجود از برنج های ترخیص شده به صورت درصدی و ۸۵ هزارتن محموله های برنج وارده به بنادر و گمرکات پس از آغاز ممنوعیت فصلی برنج، قابلیت ترخیص را خواهند داشت.

شایان ذکر است گمرک ایران طی چند روز گذشته با انعکاس موضوع رسوب برنج در گمرکات کشور از مراجع نظارتی و جهاد کشاورزی و وزارت صمت درخواست کرده بود نسبت به لغو ممنوعیت فصلی برنج اقدام کند.   

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.