مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار خراسان رضوی گفت: تاخیر فراوان در تحویل نهاده‌های دولتی مشکل جدی مرغداران زیر پوشش این اتحادیه در استان است.

تاخیر در تحویل نهاده‌های مرغی مشکل جدی مرغداران خراسان رضوی است

به گزارش قدس آنلاین، سیدحسین موسوی نژاد افزود: حدو یک ماه است که سامانه بازارگاه در بارگذاری، تخصیص و تحویل نهاده دچار مشکل شده است، به طوری که هنوز ذرت سهمیه آبانماه مرغداران در سامانه بارگذاری نشده است.

وی تاکید کرد: این در حالی است که تامین به موقع نهاده‌های دامی از ضروریات فعالیت در این بخش است و مرغ گرسنه داخل قفس، چنین بی نظمی‌هایی را درک نمی کند و هرگونه مشکل و اختلال در تامین نهاده برای حوزه تولید مشکل آفرین است.

موسوی نژاد ادامه داد: بعضا برخی اقلام نهاده‌های خریداری شده برای ماههای مرداد، شهریور و تیرماه هم هنوز به صورت کامل تحویل داده نشده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار خراسان رضوی اظهار کرد: متاسفانه دچار بحران جدی برای تامین ذرت و کنجاله سویا در استان هستیم که باید چاره اندیشی موثری در این زمینه صورت گیرد.

وی گفت: به عنوان نمونه مبالغ مربوط به نهاده شهریورماه از ۲ ماه پیش توسط مرغداران واریز شده است اما هنوز تبدیل به نهاده و تخصیص آن نشده است.

موسوی نژاد افزود: این وضعیت در حالی رغم می خورد که مرغدار ناچار به تامین نهاده از بازار آزاد و افزایش هزینه‌های تولید است، حال آنکه محصول خود را باید به نرخ مصوب به بازار عرضه کند و همین امر تولیدکنندگان را دچار مشکل می کند.

وی با بیان اینکه در تمام دنیا نرخ سود لحاظ شده برای محصولات و تولیدات کشاورزی ۳۰ درصد است، ادامه داد: در حالی که قیمت تمام شده هر کیلوگرم تخم مرغ برای مرغدار ۱۸ هزار تومان است و با لحاظ ۱۵ درصد سود باید هر کیلوگرم ۲۰ هزار تومان در محل مرغداری عرضه شود، قیمت مصوب این کالا ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار خراسان رضوی با بیان اینکه سامانه بازارگاه به صورت متمرکز از تهران مدیریت و کنترل می‌شود و استانها نقشی در آن ندارند، تاکید کرد: دولت باید برای حمایت از تولیدکنندگان اقدام به حل مشکل موجود نموده و از هرگونه تاخیر در تحویل نهاده های مرغی جلوگیری کند.

۲ هزار و ۹۲۰ واحد مرغ تخمگذار با هشت میلیون قطعه مرغ تخمگذار در خراسان رضوی فعالیت دارند و روزانه  ۳۲۰ تن تخم مرغ در این استان تولید می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.