وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمتر از ۱۰۰ روز نخست کاری خود همگام با دولت با انجام بیش از ۱۳ سفر استانی بر توسعه و تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی و نهادینه کردن عدالت فرهنگی تاکید کرده است.

بیش از ۱۳ سفر استانی وزیر فرهنگ؛ گام‌هایی در مسیر تحقق عدالت فرهنگی

به گزارش قدس آنلاین، مقوله فرهنگ به دلیل ماهیت فرهنگی انقلاب اسلامی، از حساسیت ویژه ای برخوردار است و از ابتدای پیروزی انقلاب، همواره در دولت های مختلف با نگاه‌های مختلف دنبال شده است.

هنرمندان و فرهیختگان کشور، بعد از انتخاب دولت سیزدهم با رای مردم، چشم امید به رییس جمهوری دوختند که حل مشکلات و باز شدن قفل های بسته وادی فرهنگ و هنر را در دستان او می دیدند. نزدیک به ۱۰۰ روز از استقرار دولت می‌گذرد و در این مدت محمد مهدی اسماعیلی پس از تکیه بر صندلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تلاش برای حل بحران‌ها به ویژه موضوع داغ کرونا و نیز حواشی کمبود کاغذ و بودجه، همچنین با بیش از ۱۳ سفر استانی با تاکید بر عدالت فرهنگی یکی از وزیران پرکار دولت سیزدهم است.

اسماعیلی در اظهار نظرهای مختلف اعلام کرده است که وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی در دهه‌های متمادی به نهادی برای اعطای مجوزها در حوزه تئاتر، موسیقی، کتاب و سینما و... تقلیل پیدا کرده و این در حالی است که «این وزارتخانه باید سیاستگذار اصلی در مدیریت فرهنگی دولت و نَه ارائه دهنده صرف مجوز باشد».

بیش از ۱۳ سفر استانی وزیر فرهنگ؛ گام‌هایی در مسیر تحقق عدالت فرهنگی

از طرفی آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری همواره بر این مهم تاکید داشته و دارد که در کنار اولویت اقتصاد و حل مشکلات معیشتی توجه به حوزه فرهنگ از اولویت‌های مهم دولت مردمی و انقلابی است. وی با تاکید بر ماهیت فرهنگی انقلاب اسلامی بیان کرده که باید مسیر حرکت انقلاب اسلامی و دولت جمهوری اسلامی بر این مبنا باشد و این امر دست‌یافتنی نیست مگر اینکه ما به حوزه فرهنگ توجه ویژه داشته باشیم.

محمد مهدی اسماعیلی در ابتدای کار این وزارتخانه در دولت سیزدهم با حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح رویکرد و برنامه‌های تحولی این وزارتخانه در دولت مردمی تاکید کرد که برنامه‌های ‌کلان ما در حوزه های مختلف با نگاه تحولی به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر تدوین شده و تعامل با سایر دستگاه‌های فرهنگی در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

وی همچنین فعال‌تر شدن رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی خارج از کشور را مورد تاکید قرار داده و معتقد است: در برنامه جدید، رایزنی‌های ‌فرهنگی خارج از کشور از انفعال خارج شده و با به کارگیری نیروهای متخصص، معتقد و با انگیزه این حوزه نیز فعال‌تر عمل خواهند کرد.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با اشاره به هماهنگ‌سازی جریان‌های ‌فرهنگی کشور و توزیع عادلانه امکانات هم در اظهارنظرهای خود اعلام داشته که فعالیت دستگاه‌های فرهنگی باید به دور از موازی‌کاری و در جهت اهداف و مسیر مشترک نظام در عرصه فرهنگ اسلامی و در تراز نظام اسلامی باشد.

 سفرهای استانی با نگاه به اینکه «ایران فقط تهران نیست»

موضوع عدالت فرهنگی و توجه به استان ها همواره نه تنها در برنامه های ارائه شده محمد مهدی اسماعیلی به مجلس برای اخذ رای اعتماد نمایندگان مجلس گنجانده شده بلکه همواره در عمل نیز  مورد تاکید همیشگی در همه دیدارها، سخنرانی ها و ... بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است ظرفیت تهران و اطراف آن اشباع شده؛ درحالی‌که ما ظرفیت‌های کم‌ نظیر و بی‌بدیل در کشور داریم. ما هم استعدادهای خلاق و هم محیط‌های بکر داریم، نباید فراموش کنیم جذابیت‌های هنری و فرهنگی محدود به تهران نیست و در استان‌های دیگر نیز نهفته و برگ برنده کشور استفاده از همین ظرفیت هاست. بنابراین با این نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش استان ها فقط در مدت زمان کمتر از ۱۰۰ بیش از ۱۳ سفر استانی به مناطق مختلف کشور از جمله اصفهان، قم، مشهد، آذربایجان شرقی، شهرستان‌های پاسارگاد، مرودشت و ارسنجان، زاهدان، اردبیل، کردستان، همدان، قزوین، تبریز، سنندج انجام شده است. ماحصل این سفرها اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه مجتمع فرهنگی اردبیل، افتتاح بزرگترین کتابخانه عمومی کردستان، تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان به تالار مرکزی شیراز، شرکت در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران، اختتامیه ششمین دوسالانه خوشنویسی ایران، حضور در همایش منادیان وحدت، گسترش همکاری با موسسه جامعه المصطفی قم، حضور در جشنواره رسانه ای ابوذر همچنین دیدار با علما و مراجع تقلید  است.

بیش از ۱۳ سفر استانی وزیر فرهنگ؛ گام‌هایی در مسیر تحقق عدالت فرهنگی

محمد مهدی اسماعیلی با اشاره به برنامه‌ها و تاکید دولت سیزدهم بر موضوع «نهادینه شدن عدالت فرهنگی» در سراسر کشور، اظهار داشت: در همین راستا در ابتدای ورودم به وزارتخانه در نشستی با معاون جدید توسعه مدیریت و منابع تاکید کردم موضوع راه اندازی دفتر ویژه مناطق محروم در دستور کار قرار گرفته و در این خصوص نظرها، پیشنهادات و راهکارهای مناسب را برای برنامه ریزی، جمع بندی و ارائه کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که فرهنگ و هنر متعلق به تمام مردم ایران است و نباید به عده‌ای خاص محدود شود، خاطر نشان کرد: ما آمده‌ایم تا عدالت فرهنگی را در سراسر کشور برقرار کرده و عدالت فرهنگی را در جامعه گسترش دهیم.

گسترش فضای فرهنگی و هنری به نسبت مساوی در کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه گسترش فضای فرهنگی و هنری به نسبت مساوی در کشور از اولویت‌های این دوره وزارتخانه است، از «راه‌اندازی دفتر ویژه مناطق محروم» خبر داده است.

 محمد مهدی اسماعیلی با اشاره به برنامه‌ها و تاکید دولت سیزدهم بر موضوع «نهادینه شدن عدالت فرهنگی» در سراسر کشور، اظهار داشت: در همین راستا در ابتدای ورودم به وزارتخانه در نشستی با معاون جدید توسعه مدیریت و منابع تاکید کردم موضوع راه اندازی دفتر ویژه مناطق محروم در دستور کار قرار گرفته و در این خصوص نظرها، پیشنهادات و راهکارهای مناسب را برای برنامه ریزی، جمع بندی و ارائه کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که فرهنگ و هنر متعلق به تمام مردم ایران است و نباید به عده‌ای خاص محدود شود، خاطر نشان کرد: ما آمده‌ایم تا عدالت فرهنگی را در سراسر کشور برقرار کرده و عدالت فرهنگی را در جامعه گسترش دهیم.

استان‌های کم‌برخوردار از عدالت فرهنگی نیازمند اهتمام بیشتر هستند

اسماعیلی معتقد است: امروز این چیزی که از فرهنگ و هنر ایرانی در حال بازنمایی است نباید محدود به تهران باشد بلکه به نقاط مختلف کشور تعلق دارد از این رو تصویر فرهنگی و هنری که در مناطق خاص پایتخت می‌بینیم، تصویری از تمام کشور نیست.

وی با یادآوری اینکه در حوزه هنرهای نمایشی در استان‌ها کم و بیش عدالت رعایت شده ولی حوزه های دیگر فرهنگ و هنر کمتر مورد اهتمام بوده است، گفته است: امروز استان‌ها و مناطق کم برخوردار نیازمند رسیدگی و توجه بیشتری هستند تا «عدالت فرهنگی» به نحو شایسته ومطلوب در آنها دیده و لحاظ شود.

بیش از ۱۳ سفر استانی وزیر فرهنگ؛ گام‌هایی در مسیر تحقق عدالت فرهنگی

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در ادامه به فرهنگ و هنر غنی  ایرانی-اسلامی و از طرفی وجود ظرفیت ها واستعدادهای فراوان در استان های کشور اشاره کرد و افزود: استان‌هایی همچون خراسان بزرگ، سیستان و بلوچستان، هرمزگان که مهد تمدنی ایران اسلامی به شمار می آیند باید بیشتر مورد توجه عدالت فرهنگی قرار گیرند.

ستاد مناطق محروم در وزارت فرهنگ ایجاد شده است

اسماعیلی همچنین با اعلام خبر تشکیل ستاد مناطق محروم در وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی توضیح داده که قرار است آموزش های هنری را در مناطق محروم انجام دهیم و در این رابطه ۱۱ استان را مشخص شده اند. در گذشته فعالیت‌ها مسجدمحور بود و من خودم در مساجد تئاتر و سرود اجرا می کردم. در سطح کشور ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد داریم.

درحوزه فرهنگ عمومی قائل به گسست نیستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدارهای خود با مسئولان و در سفرهای استانی در مدت ۱۰۰ روز گذشته همواره بر این مهم تاکید داشته است که ماموریت محوری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارتقای فرهنگ عمومی با استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود در هر منطقه است.

وی همچنین با بیان اینکه در حوزه فرهنگ عمومی قائل به گسست نیستیم، می افزاید: در این حوزه معتقد به پیوستگی تجربیات و بهره گیری از اقدامات و حرکات گذشته هستیم.

بیش از ۱۳ سفر استانی وزیر فرهنگ؛ گام‌هایی در مسیر تحقق عدالت فرهنگی

بنای دولت مردمی حفظ آزادی بیان در چارچوب قانون است

محمد مهدی اسماعیلی در نشست و دیدار با اعضای مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی و برخی مسئولان استانی با اشاره به برخی فعالیت ها و مشکلات جاری و پیش روی این وزارتخانه، تاکید کرده است: ما با مشکلات و مسائل قابل توجهی در حوزه های مختلف از جمله کتاب، سینما، هنر و ... مواجه هستیم که باید به بررسی و حل آن بپردازیم و در کنار این موضوعات باید پاسخگوی بسیاری از نقدها نیز باشیم.

وی با تاکید بر اینکه رسانه ها صدای قوی دارند، ادامه داد: بنای دولت مردمی، حفظ آزادی بیان در چارچوب قانون است و با عنایت به اینکه انتقاد را حق جامعه می دانیم، ولی وقتی ارزش های مسلم جامعه زیر پا نهاده شود، از صیانت آن کوتاه نمی آییم.

همچنین حفظ زبان های اقوام ایرانی در برابر لغات بیگانه یک رسالت هویتی است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این مهم را نیز همواره در دیدارها و سفرهای استانی برای مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان بر آن تاکید داشته و دارد.

نظارت وزارت فرهنگ بر صرف بودجه فرهنگی دستگاه‌ های مختلف

موضوع نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر صرف بودجه های فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست راهبردی «طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور» مطرح و اعلام شد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی براساس قانون در کمیسیون فرهنگی دولت، به‌ عنوان رکنی برای تحقق اسناد عمل می‌کند.

عضو کابیته دولت سیزدهم با اشاره به دستور رئیس جمهور درباره نظارت بر صرف بودجه فرهنگی دستگاه‌ های مختلف از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بنابر دستور رئیس جمهور، همه بخش ‌های دولتی که ساختار و بودجه فرهنگی دارند، به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متصل می‌شوند. این وزارتخانه نیز وظیفه نظارت بر هزینه‌کرد بودجه‌ های فرهنگی را برعهده دارد. این تصمیم بر اساس اصل ۱۲۷ قانون اساسی ـ رئیس جمهور می‌تواند در مواردخاص، برحسب ضرورت با تصویب هیأت وزیران، نماینده یا نمایندگان ویژه با اختیارات مشخص تعیین کند. در این موارد، تصمیمات نماینده یا نمایندگان مذکور در حکم تصمیمات رئیس جمهور و هیأت وزیران خواهد بود ـ اتخاذ شده است.

«نهضت تولید فرهنگی»

«نهضت تولید فرهنگی»، «توسعه و تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی»، نهادینه کردن عدالت فرهنگی در سراسر کشور و توجه ویژه به منویات و مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه فرهنگ، هنر و رسانه که از ابتدای تشکیل این دولت بارها اعلام و بر آنها تاکید شده در دولت مردمی بی هیچ محدودیتی برای تولید گسترده با مشارکت توده‌های انقلابی مردم به پیش خواهد رفت.

 به عنوان مثال از سر فصل‌های مهم در این راستا موضوع کتاب و کتابخوانی است که از توصیه‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است و ایشان در سال‌های گذشته عبارت نهضت کتابخوانی را به کار برده اند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم از پیش‌بینی تولید و انتشار بیش از ۱۰۰هزار عنوان کتاب در کشور خبر داده و ابراز امیدواری کرده است با اتخاذ تدابیر لازم و حمایت لازم  حضور کتاب و محصولات فرهنگی در سبد خانوار پررنگ تر شود.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت انقلابی و در بین مردم نهضت تولید فرهنگی را در همه حوزه‌های فرهنگی و هنری خواهیم داشت، هیچ محدودیتی برای تولید گسترده با مشارکت توده های انقلابی مردم نداریم. یکی از این سرفصل‌های مهم موضوع کتاب است.

بیش از ۱۳ سفر استانی وزیر فرهنگ؛ گام‌هایی در مسیر تحقق عدالت فرهنگی

 نوید تولید بیش از ۸۰ درصد کاغذ صنعت نشر کشور

به گفته محمدمهدی اسماعیلی در دولت کارگروه ویژه‌ای به ریاست معاون اول رئیس جمهور شکل گرفته و تا با آغاز فعالیت کارخانه‌های تولید کاغذ در مازندران، خوزستان و فارس در یک سال و نیم آینده بیش از ۸۰درصد کاغذ مورد نیاز صنعت نشر در کشور تولید شود.

وی همچنین پیشتر درباره موضوع تامین کاغذ مورد نیاز کشور گفته بود: ما همه زیرساخت‌های لازم را در اختیار داریم و تا یک سال‌ونیم آینده تقریبا در صنعت تولید کاغذ به خودکفایی لازم خواهیم رسید.

از تئاتر حمایت می‌کنم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدارها و سفرهای استانی ۱۰۰ روز گذشته خود، هنرمندان تئاتر را جزو اقشاری دانست که بیشترین آسیب را از کرونا دیده‌اند از این رو قول مساعد داده تا همپای حوزه سینما به آنها توجه شود.

بیش از ۱۳ سفر استانی وزیر فرهنگ؛ گام‌هایی در مسیر تحقق عدالت فرهنگی

وی همچنین تاکید دارد از جشنواره‌ها و مدل هایی حمایت شود که تئاتر را در دل توده های مردم می‌برد. اجرای بعضی از نمایشنامه های شکسپیر را هزاران بار دیده‌ایم. باید نمایشنامه‌های بومی‌تری مورد استفاده قرار گیرد و تئاتر مردمی بشود. به عنوان مثال الگوی تئاتر خیابانی مریوان می‌تواند در جاهای دیگر هم تکرار شود.

معرفی بیش از ۱۳۰۰ نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به بیمه

معرفی بیش از هزار و۳۰۰ نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در مرحله دوم سال جاری به سازمان تأمین اجتماعی از جمله اقداماتی است که در ۱۰۰ روز گذشته توسط صندوق  اعتباری هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عملی و اجرایی شده است.

بیمه تأمین اجتماعی صندوق اعتباری هنر یکی از خدماتی است که بر اساس توافق میان سازمان تأمین اجتماعی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند شامل حال هنرمندان، نویسندگان وروزنامه نگاران واجد شرایطی شود که به عضویت این صندوق درآمده اند.

این در حالی است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقویت اقتصاد هنر و کسب بازارهای جهانی را از اولویت‌های این وزارتخانه عنوان کرده و در دیدار با هنرمندان تجسمی که در دو نوبت متوالی برگزار شد بر این مهم تاکید کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ظرفیت های قابل توجهی در حوزه اقتصاد هنر وجود دارد، گفت: ایران جزو کشورهای مطرح و دارای جایگاه بالا در تولید آثار هنری است، بنابراین در بخش اقتصاد هنر هم باید به این رتبه برسیم و تلاش ما بر این است که بازارهای جهانی را به دست بیاوریم.

تاکید بر استمرار برگزاری سه شنبه های تکریم

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و استقرار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این دولت، محمد مهدی اسماعیلی همواره بر این مهم تاکید داشته که فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نگاه فرهنگ شهادت انجام می شود.

بیش از ۱۳ سفر استانی وزیر فرهنگ؛ گام‌هایی در مسیر تحقق عدالت فرهنگی

وی همچنین علاوه بر تاکید بر استمرار برگزاری سه شنبه های تکریم از راه اندازی جشنواره حاج قاسم سلیمانی هم خبر داده که باید هرچه باشکوه تر این رویداد بزرگ با بکاری گیری همه ظرفیت های فرهنگی و هنری برگزار شود.

طی یکصد روز گذشته نیز طبق برنامه سه شنبه های تکریم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بصورت  ویدئو کنفرانس و همچنین حضوری با تجلیل از خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران برگزار شده و با قوت ادامه خواهد داشت.

 ایجاد میز امورفرهنگی در مجموعه‌های ورزشی و راه‌اندازی اتاق فکر در حوزه‌های تخصصی وزارت فرهنگ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ایجاد میز امور فرهنگی در این مجموعه‌های ورزشی و باشگاه ها خبر داده و گفته است که در اینصورت مدیران فرهنگی در هیات‌مدیره باشگاه‌ها حضور داشته و شاهد فعالیت‌های فرهنگی در مجموعه‌های یادشده خواهیم بود.

محمد مهدی اسماعیلی همچنین با اشاره به گفت‌وگوی خود با وزیر ورزش و جوانان پیرامون عنوان فرهنگی در مجموعه‌های ورزشی گفته بود: بسیاری مجموعه‌های ورزشی عنوان فرهنگی هم دارند، اما شاهد فعالیت فرهنگی از سوی آنها نیستیم. از این رو با وزیر محترم ورزش و جوانان در همین رابطه صحبت کردم و مقرر شد میز امور فرهنگی در مجموعه‌های ورزشی ایجاد شود تا مدیران فرهنگی در هیات مدیره باشگاه‌ها هم حضور داشته باشند و از این طریق بتوانیم شاهد فعالیت‌های فرهنگی در مجموعه‌های ورزشی باشیم.

وی در جلسه شورای معاونان این وزارتخانه، اعلام داشت که به منظور استفاده از ظرفیت نخبگان، صاحب‌نظران و فعالان فرهنگی ضروری است حوزه‌های تخصصی نسبت به راه‌اندازی هیات‌های اندیشه‌ورز در همه مجموعه‌های محتوایی وزارتخانه اقدام کنند.

رویکرد دولت مردمی استفاده از افراد شایسته

عضو کابینه دولت سیزدهم در زمان اخذ رای اعتماد خود از مجلس شورای اسلامی و همچنین استقرار خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همواره رویکرد خود در دولت مردمی را استفاده از افراد شایسته عنوان و تصریح کرده است که مسائل قومیتی و مذهبی را به عنوان یک خط قرمز نگاه نخواهیم کرد و اگر فردی شایسته باشد از آن بهره خواهیم برد.

اسماعیلی همچنین اعلام داشت: به تمام مدیران مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تاکید کرده‌ام که از افراد شایسته استفاده کنند چراکه همه ما یک ملت واحد هستیم و در موضوع ملی‌گرایی نیز شاهد یک همگرایی‌ بالا هستیم، همه ایران را دوست دارند. آنچه در مناطق پیرامونی به ویژه با تمایزهای مذهبی مهم است، رعایت عدالت خواهد بود.

 وی تاکید دارد که در ماموریت‌های اصلی ۱۴۰۴ یک موضوع فرقه‌ای نداریم زیرا همه یک کل واحد در نظر گرفته شده‌اند، ما از همه ظرفیت‌ها و نمادها استفاده خواهیم کرد، ما در طول تاریخ قبل از اسلام نیز تاریخ مشترک داشته و همگی اقوام این کشور بودیم و اسلام باتوجه به شیرینی و جذابیت خود باعث شده است ما یک کشور با یک ترکیب درهم تنیده غیرقابل تفکیک شویم.

توجه همپای دولت سیزدهم به حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: دولت سیزدهم به‌رغم مشکلات اقتصادی که دارد، به حوزه فرهنگ همپای حوزه اقتصادی توجه می‌کند.

با نگاهی به برنامه ها و تاکیدات آیت الله سید ابراهیم رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی به وضوح می توان اهمیت و جایگاه موضوع فرهنگ و هنر را در دولت انقلابی و مردمی سیزدهم، مشاهده کرد که توجه به این مهم را جزو حوزه های اساسی فعالیت های کاری و خدمتی خود به عنوان زیربنای هویت اصلی انقلاب اسلامی قرار داده است.

از طرفی محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم با توجه بر اهمیت مقوله فرهنگ و هنر در برنامه های ارائه شده برای اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی، براین مهم تاکید دارد.

وی همواره در سخنرانی‌ها و جمع اهالی رسانه نیز تاکید کرده بنای دولت بر این است که همزمان با تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی به فرهنگ هم توجه کافی داشته باشد و از این رو نباید به جریان سازی فرهنگی کم‌توجهی شود.

افکار عمومی و رسانه‌ها بهترین ناظر و ارزیاب عملکرد مسئولان

تصویب بسته حمایتی اصحاب فرهنگ و هنر در جلسه هیات دولت برای تمامی اصحاب فرهنگ و هنر که در صندوق اعتباری هنر عضویت دارند شامل بسته حمایتی اعم از تسهیلات بلاعوض و وام‌های با سود کم، تجلیل دارندگان مدال طلای مسابقات جهانی کشتی آزاد نروژ، پیگیری احیای قانون خرید آثار ادبی و فرهنگی و هنری تولید شده از سوی هنرمندان در دولت سیزدهم، ابلاغ حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رییس شورای هنر، اقداماتی در راستای شیوه رفع توقیف فیلم‌ های سینمایی، تصمیماتی در مورد شیوه برگزاری جشنواره فیلم فجر، تغییرات مدیران استانی و حل مشکل معیشتی و بیمه خبرنگاران از جمله دیگر اقداماتی است  که در کمتر از ۱۰۰ روز آغاز فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم صورت گرفته است.

مجموعه دولت به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بکارگیری همه ظرفیت ها و توان خود تلاش کرد تا طبق وعده اقدام در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بتواند بیشترین خروجی را در اجرایی و عملیاتی کردن امور محوله در جهت  کمک به ارتقا و رشد فرهنگ، هنر و رسانه کشور داشته باشد و تا حد زیادی بتواند نیازهای این قشر را دریافته و مرتفع کند تا اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در فضایی کم دغدغه و کمتنشی بتوانند به رسالت خطیر و فعالیت های خود ادامه دهند.  

آنچه امروز حائز اهمیت است اینکه افکار عمومی همیشه ناظر بر عملکرد مسئولان هستند. این وزارتخانه نیز به عنوان نهاد حاکمیتی در حوزه فرهنگ و هنر کشور محسوب می شود، بنابراین مسئولان آن برای تنویر افکارعمومی و شفاف سازی اقدامات صورت گرفته طبق وعده های داده شده گزارشی از این اقدامات در مدت زمان ۱۰۰ روز گذشته را بصورت فشرده دراختیار مخاطبان و مردم قرار می دهند تا ضمن عمل به وعده های داده شده با ارائه گزارش مبسوطی کارنامه خود را در مدت ۱۰۰ در معرض دید و قضاوت  آحاد مردم قرار دهند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.