پویش تولید نهال بیابانی توسط کودکان دبستانی و مهد کودک در شهرستان گناباد اجرا شد.

پویش تولید نهال بیابانی با حضور کودکان  در  گناباد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از   اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ، پویش تولید نهال بیابانی توسط کودکان دبستانی و مهد کودک در شهرستان گناباد اجرا شد.
محمدرضا نخعی رئیس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان گناباد با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ منابع طبیعی در بین کودکان و خردسالان این پویش با حضور بیش از ۵۵ کودک در روستای قوژد گناباد برگزار شد.
در این پویش نوآموزان و دانش آموزان با مراحل کاشت بذر گیاه کویری آتریپلکس به روش گلدانی و مراقبت و آبیاری بذر آشنا شدند و گلدان های کاشته شده را جهت مراقبت های بعدی به خانه بردند تا بعد از جوانه زدن بذر و استقرار نهال به همراه خانواده در بستر های مناسبی که بوسیله منابع طبیعی در عرصه ها آماده می گردد کشت نمایند.
وی افزود: دانش آموزان همچنین با گونه های مختلف درخت جنگلی و بیابانی در نهالستان قوژد آشنا شدند.
نخعی خاطر نشان کرد از ۲۳۰ هزار هکتار اراضی بیابانی شهرستان گناباد ۶۰ هزار هکتار آن را جنگل های دست کاشت بیابانی (تاغزار) تشکیل می دهد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناباد یادآور شد ایجاد فرهنگ حفاظت و احیا از عرصه های منابع طبیعی در سنین کودکی می تواند در آینده منجر به حفظ و توسعه جنگل ها شود و در نتیجه تثبیت شن های روان و جلوگیری از طوفان گردو غبار ، حفظ خاک و پوشش گیاهی و سر سبزی منطقه گردد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.