دانشگاه علوم پزشکی زنجان کارنامه قابل قبولی را در پیشگیری و مقابله با کرونا ارائه کرده است.

کرونا با لباس جدید در کمین است به پایان بیماری خوش بین نباشیم

به گزارش قدس آنلاین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در نشست خبری با اشاره به اینکه برخی از همکاران دانشگاه به دلیل ابتلاء به کرونا دچار عوارض جدی هستند، گفت: بعد از دو سال از گذشت کرونا کارنامه قابل قبولی را در پیشگیری و مقابله با کرونا ارائه داده‌ایم.

پرویز قزلباش با بیان اینکه در حال حاضر در خصوص کرونا کشور روند رو به پایینی را تجربه می‌کند افزود: هشدار موج ششم همچنان وجود دارد ولی در شرایطی هستیم که نسبت به ویروس خوش بین نباشیم چرا که کرونا با لباس جدید و رفتار جدید دنیا را درگیر می‌کند.

وی اظهار کرد: همچنان میزان ابتلاء بیشتر است و سه برابر افراد واکسن زده کمتر به بیماری مبتلا شده‌اند.

قزلباش با تاکید بر اینکه همچنان افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند در معرض بیماری هستند ادامه داد: خیرین در روزهای ابتدایی کرونا با کمک‌های نقدی و خود جوش دانشگاه را یاری کردند و اگر کمک خیرین در افزایش تخت‌های آی سی یو نبود حتماً صدمات بیشتری را متحمل می‌شدیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنان یادآور شد: شرط علمی برای مصونیت کامل تزریق بیش از ۸۶ درصد جمعیت است.

قزلباش با اشاره به عادی انگاری‌های معمول در جامعه گفت: نباید برای بازگشت به وضعیت عادی عجله کنیم، گزارش‌هایی مبنی بر بازگشایی مدارس غیر انتفاعی بدون رعایت پروتکل‌ها وجود دارد فلذا نباید در بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها عجله کرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: در استان وارد بیماری شدیم که هیچ بودجه‌ای برای آن پیش بینی نشده بود و با این شرایط سخت نزدیک به یک و نیم دز واکسن تزریق شده است.

طی سال گذشته بیش از ۷۷ هزار بیمار در مراکز درمانی بستری شدند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز در ادامه با بیان اینکه دانشگاه هزار و ۶۰۰ تخت دانشگاهی و بیش از ۳۰۰ تخت غیر دانشگاهی دارد، تصریح کرد: در حوزه درمان استان، ۱۴ بیمارستان درمانی داریم که ۱۰ مورد دانشگاهی‌است.

علیرضا آرمانی‌کیان افزود: در مجموع ۲ هزار و ۹۶ تخت در سطح استان داریم که از این تعداد ۲۶۵ تخت ویژه بوده و در دوره کرونا هم ۴۰ درصد به تخت ویژه که بسیار پرهزینه است، اضافه شد.

وی گفت: ۷۷ هزار و ۷۴۷ نفر در سال گذشته در مراکز درمانی استان زنجان بستری شدند و ۵۰۱ هزار و ۶۱ نفر نیز به اورژانس مراجعه کردند.

ارائه خدمات رایگان به روستاییان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز با بیان اینکه هم‌اکنون صددرصد جمعیت روستایی استان از پوشش کامل پزشکی بهره‌مند است، گفت: در حال حاضر به ازای هر ۱۵ هزار نفر یک دندانپزشک در مناطق روستایی وجود دارد.

محمد رضا صائینی یادآور شد: خدمات دندانپزشکیِ مربوط به دندان کودکان و زنان باردار به صورت رایگان و بدون سقف و سایر خدمات با ۳۰ درصد فرانشیز دولتی ارائه می‌شود.

علیرضا شغلی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز با بیان اینکه حوزه تحقیقات و فناوری دانشگاه در سال‌های اخیر رشد بسیار چشمگیری داشته است افزود: مهمترین شاخص، مقالات است که نسبت مقاله به هیئت علمی از ۶ صدم به ۴/۱ صدم افزایش یافته است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.