دبیر کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: تاکنون ۴۰۰ خانه ورزش روستایی در این استان با همکاری هیات ورزش روستایی، بازیهای بومی‌، محلی و اداره‌ کل ورزش و جوانان استان به انواع دستگاههای ورزشی تجهیز شده‌اند.

۴۰۰ خانه ورزش روستایی در خراسان رضوی تجهیز شدند

به گزارش قدس آنلاین، محسن نظری افزود: اولویت ارائه امکانات ورزشی با روستاها و نقاط کم برخوردار است که در این راستا تجهیز سایر خانه‌های ورزش روستایی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی هزینه تجهیز هر خانه ورزش روستایی را ۱۰۰ میلیون ریال ذکر کرد و ادامه داد: میزهای تنیس و پینگ‌پنگ، تشک‌های تخصصی تاتامی، انواع توپ و تور ورزشی، دارت و شطرنج از جمله امکاناتی است که در اختیار خانه‌های ورزش روستایی قرار گرفته‌اند. 

دبیر کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی به وجود افزون بر ۲ هزار روستا در این استان اشاره کرد و گفت: توسعه و تجهیز خانه‌های ورزش در روستاهایی صورت گرفته که دهیار و اعضای شورای اسلامی آنها مکان مناسب برای خانه ورزش اختصاص داده‌اند. 

وی افزود: توسعه فعالیتهای ورزشی در نقاط کم‌برخوردار، محلات و روستاها با راه‌اندازی و تجهیز خانه‌های ورزش به توانمندسازی افراد به خصوص نوجوانان و جوانان در عرصه‌های ورزشی می‌انجامد و نتایج مثبتی در جهت کاهش گرایش به مصرف مواد مخدر را با پرکردن اوقات فراغت از طریق برنامه‌های فرهنگی و ورزشی به دنبال دارد.

نظری ادامه داد: تاکنون جشنواره بازیهای بومی و محلی نیز با شعار "جامعه سالم عاری از اعتیاد"، فعالیتهای ورزشی بومی روستایی با شعار "همیشه ورزش، اعتیاد هرگز"، رقابتهای تخصصی ورزشی، مسابقات فرهنگی و ورزش همگانی در مناطق حاشیه شهر، محلات آسیب‌خیز، مناطق کم‌برخوردار و روستاهای خراسان رضوی برگزار شده است.

گستره خراسان رضوی با ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع، معادل هفت درصد مساحت کل کشور است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.