صبح امروز در نشست خبری مشترک شرکت گاز، شرکت توزیع نیروی برق و شرکت پخش فرآورده های نفتی استان، نیروگاه شیروان یکی از پرمصرف ترین مصرف کنندگان استان عنوان شد.

نیروگاه شیروان بزرگترین مصرف کننده سوخت در خراسان شمالی است

به گزارش قدس آنلاین، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در این نشست، نیروگاه شیروان را یکی از پرمصرف ترین مصرف کنندگان استان عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به  نبود خط انتقال سوخت در استان، سوخت جایگزین با تریلی وارد این استان می شود که در فصل زمستان روزانه سه و نیم میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه داده می شود.

علیرضا صبوری افزود:  ۳۷ درصد از مصرف برق در استان توسط بخش خانگی، ۹ درصد در بخش دستگاه های دولتی، ۱۳ درصد در بخش صنعت، ۲۷ درصد در بخش کشاورزی و مابقی در حوزه تجاری انجام می شود،

وی در ادامه از شناسایی و کشف ۹۳۰ دستگاه رمز ارز در منازل، پاساژها، مرغداری های استان خبر داد و گفت: با شناسایی این رمز ارزها در مصرف ۴.۵ مگاوات برق صرفه جویی شده است.

صبوری رساندن میزان متوسط خاموشی هر مشترک به عدد ۶۰ دقیقه، میزان پرت یا تلفات انرژی به عدد پنج درصد و ارائه ۹۵ درصد از کل خدمات این شرکت در بستر خدمات غیرحضوری به افراد را سه هدف این شرکت تا سال ۱۴۰۵ عنوان کرد.
مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به سوخت دوم صنایع استان در فصل زمستان گفت: باتوجه به اینکه در آستانه فصل سرما قرار داریم، سوخت مورد نیاز خانواده های فاقد گاز طبیعی و صنایع بزرگ استان همچون نیروگاه شیروان، کارخانه های سیمان، آلومینا  به میزان کافی در انبار های سوخت خراسان شمالی ذخیره سازی شده است و هیچ مشکلی در زمینه تامین سوخت برای فصول سرد سال وجود ندارد.

مجتتبی شکوری اظهار داشت: در حال حاضر تامین و ذخیره سازی نفت کوره برای مصرف صنایع استان در زمستان با ۱۰۱ دستگاه نفت کش انجام می شود.

وی ادامه داد: نیروگاه شیروان را مصرف کننده عمده سوخت در استان دانست و افزود: در حال حاضر برای سوخت دوم این نیروگاه ۶۰ میلیون لیتر ذخیره سازی شده است.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی نیز در این جلسه از گاز رسانی به ۱۵ صنعت استان خبر داد و گفت: در حال حاضر گاز رسانی به ۸۷۷ صنعت استان انجام شده که گاز رسانی به ۱۵ صنعت دیگر در دستور کار این شرکت است.

حسن رضا میربلوکی افزود: ۸۳۴ روستا در استان وجود دارد که از این تعداد ۷۴۷ روستا معادل ۹۹.۸ درصد از نعمت گاز برخوردارند.
وی ادامه داد: تعدادی از روستاهای بالای ۲۰ خانوار در شهرستان مانه و سملقان و اسفراین (ارناوه، هاور و چهل دختران) به علت بالا بودن هزینه گازرسانی، این امر برای آن ها انجام نمی شود.

وی در ادامه در خصوص میزان مطالبات این شرکت از صنایع نیز گفت: میزان بدهی شرکت لوله گستر اسفراین ۱۱ میلیارد و ریختگری اسفراین ۲۷ میلیارد تومان است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.