با حمایت آستان قدس رضوی از یک شرکت‌ دانش‌بنیان، طرح توسعه تولید کنتورهای هوشمند آب کلید خورد تا گام بلندی برای حل یکی از مهم‌ترین مشکلات اساسی کشور یعنی جلوگیری از هدر رفت آب در بخش‌های کشاورزی و خانگی برداشته شود.

طرح توسعه تولید کنتورهای هوشمند آب با حمایت آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، شرکت «پویاک» به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده کنتورهای هوشمند الکترومغناطیس، با حمایت شرکت صنایع پیشرفته رضوی طرح توسعه تولید این کنتورها را آغاز کرده است. کنتورهای حجمی هوشمند که قادر است برنامه مدیریت مصرف برای جلوگیری از اضافه برداشت را اجرا کرده و با کنترل آن، مانع از تشدید مشکل کاهش منابع آبی و اضافه برداشت از سفره‌های زیرزمینی شود.

تولید سالانه ۲۰ هزار کنتور هوشمند

با حمایت آستان قدس رضوی از این شرکت دانش‌بنیان، پیش‌بینی می‌شود سالانه ۲۰ هزار کنتور هوشمند تولید شود که در مجموع سالانه بیش از ۲۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی نیز به همراه خواهد داشت.

حمایت تمام قد از دانش‌بنیان‌ها

در مراسم آغاز طرح توسعه تولید این کنتورهای هوشمند که صبح امروز با حضور دکتر مالک رحمتی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در شهرک صنعتی نیشابور برگزار شد، مجتبی بهنام تقدسی مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی گفت: آستان قدس رضوی برای حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان با تمام قوا ایستاده است.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی، تبدیل علم به فن‌آوری و حرکت از دانشگاه‌های پژوهش محور به سمت دانشگاه‌های کارآفرین بوده و این همان اتفاقی است که در آستان قدس رضوی شاهد آن هستیم.

رحمتی ادامه داد: برای تحقق این اهداف، تولیت آستان قدس رضوی، تمام قد از فعالیت‌های این شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کرده‎اند که این اقدام و رویکرد، واقعاً جای تشکر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.