مسوول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداریهای ایام دهه فاطمیه در مشهد و دیگر شهرستانهای خراسان رضوی برای پیشگیری از شیوع کرونا تاکید کرد.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداریهای دهه فاطمیه مورد تاکید است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد پهلوان  افزود: استفاده صحیح و مداوم از ماسک، رعایت فاصله بین افراد از هر طرف ۲ متر، توزیع نذورات به صورت بسته‌بندی و انجام ‌تهویه مناسب از توصیه‌های مورد تاکید در این زمینه است.
وی اضافه کرد: تعبیه و در دسترس بودن تجهیزات ضد عفونی، شرکت نکردن افرادی که واکسیناسیون کامل دریافت نکرده‌اند در این مراسم، ممنوعیت خوردن و آشامیدن در حین مراسم و جلوگیری از افراد با علایم بیماری از دیگر اصول بهداشتی است که باید جدی گرفته شود.
مسوول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: راهنمای گام دوم مبارزه با کووید ۱۹ با عنوان مدیریت هوشمند محدودیت‌ها و با محور لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط کار در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در قالب ۲۲ صفحه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش بهداشتی تهیه شده و برای اجرا به نهادها و سازمانهای مرتبط ابلاغ شده است.
پهلوان افزود: در این راهنما بهداشتِ دست در تهیه و توزیع مواد غذایی، بهداشت فردی، بهداشتِ تهویه ساختمان، نظافت و گندزدایی و بهداشت مواد غذایی مورد تاکید قرار گرفته است.

در حال حاضر تعداد شهرستان‌های قرمز و نارنجی کرونایی در کشور به صفر رسیده است و  ۵۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۹۵ شهرستان در شرایط آبی قرار دارند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.