وزیر دفاع فرانسه با اشاره به تلاش دولت‌های اروپایی برای یافتن راهی جهت تداوم عملیات خود علیه شبه‌نظامیان تندرو در مالی، گفت: هزینه‌های این عملیات برای ادامه ماندن در کشور مالی سقف محدودی دارد.

وزیر دفاع فرانسه: هزینه‌ها بالا باشد در مالی نمی‌مانیم

به گزارش قدس آنلاین، وزیر دفاع فرانسه با اشاره به تلاش دولت‌های اروپایی برای یافتن راهی جهت تداوم عملیات خود علیه شبه‌نظامیان تندرو در مالی، گفت: هزینه‌های این عملیات برای ادامه ماندن در کشور مالی سقف محدودی دارد.

این در حالی است که رابطه نظامیان حاکم مالی به ویژه پس از آن که نتوانستند پس از دو کودتای نظامی، انتخابات برگزار کنند، با شرکای بین‌المللی‌ رو به سردی است.  

در این میان روز چهارشنبه، مقامات کشور مالی در واکنش به اقدامات فرانسه در این کشور از پاریس خواستند تا دست از دخالت در امور مستعمره سابق خود بردارد و «واکنش‌های استعمارگونه» را برای خودش نگه دارد.

پس از آن بود که ژان-ایوز لوداریان، وزیر خارجه فرانسه اظهار کرد: شرایط دیگر غیرقابل دفاع است و شرکای اروپایی توافق کرده‌اند تا طی دو هفته برای چگونگی ادامه تلاش‌های‌شان جهت تغییر وضعیت هم در مالی و هم در بخش‌های گسترده‌تری از منطقه "ساحل" برنامه‌ریزی کنند.

در همین حال، فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه هم در این باره گفته است: شرایط مداخله ما، چه نظامی چه اقتصادی و سیاسی سخت‌تر و سخت‌تر شده است.

پارلی ادامه داد: خلاصه بگویم ما آماده نیستیم تا هزینه نامحدودی برای ماندن در مالی بپردازیم.

وی با این حال خاطرنشان کرد که "وزرای ۱۵ کشوری که در نیروهای ویژه اروپایی نیرو دارند اکنون اتحاد نظر دارند که این عملیات ادامه پیدا کند و ما باید درباره شرایط جدید آن تصمیم‌گیری کنیم."

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.