امام جمعه مشهد با بیان اینکه همه قدرت‌های استعمارگر از پرتغالی‌ها، روس تزار انگلیس‌ها، فرانسوی‌ها، نظام نازی و آلمانی‌ها و آمریکا به این سرزمین چشم داشتند، گفت: انقلاب اسلامی دست استکبار را از کشور قطع کرد.

آیت الله علم الهدی: انقلاب اسلامی دست استکبار را از کشور قطع کرد/ نسل امروز نسبت به چرایی انقلاب سؤال دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی با بیان اینکه ضایعه‌ای در این چند روز گرفتارش شدیم، از دست دادن یک مرجع بزرگ مقام فقاهت، مرحوم آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی بود، یادآور شد: ایشان یک سرمایه عظیم و ارزشمند برای روحانیت، حوزه‌های علمیه و جهان شیعه بود.

وی تاکید کرد: برای نسل امروز که روزهای انقلاب را درک نکرده، چهار سوال مطرح است: چرا انقلاب کردیم؟، چطور انقلاب کردیم؟، دستاورد این انقلاب چی بود؟ و آینده این انقلاب می‌خواهد به کجا برسد؟.

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه ایران سرزمینی مالامال از ثروت‌های خدادادی از خاک، آب، معادن و نفت و گاز است، افزود: از نظر جغرافیایی نیز در موقعیت راهبردی جهانی برای کسانی قرار دارد که می‌خواهند بر دنیا مسلط شود.

وی ادامه داد: همه قدرت‌های استعمارگر از پرتغالی‌ها، روس تزار انگلیس‌ها، فرانسوی‌ها، نظام نازی و آلمانی‌ها و آمریکا به این سرزمین چشم داشتند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه شاه و پدرش رضاخان هستی مردم را گرفتند و آنان را تحقیر می‌کردند، تاکید کرد: در طول تاریخ جریان‌هایی قصد انجام انقلاب داشتند، عده‌ای می‌خواستند انقلاب کنند، اما به کمک مستکبر غربی یعنی آمریکا.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: جریان‌ های چپ می‌گفتند باید با شاه و امپریالیسم جنگید، اما با کمک مستکبر شرقی و شوروی. اما ما به دو علت انقلاب کردیم: متدینین ما شیعه بودند، شیعه عاشورا، حسین (علیه‌السلام) و فرهنگ عاشورایی داشت، رهبری که این‌ها را راه انداختند و رهبری کردند. 

وی افزود: این رهبر مدیر و مدبر از عاشورایی بودن مردم متدین استفاده کرد، مردم قیام عاشورایی کردند و نظام ستمشاهی را ساقط کردند.

آیت الله علم الهدی متذکر شد: کارتر برای رئیس سازمان سیا توبیخ‌نامه‌ای فرستاد اطلاعات شما نسبت به ایران ناقص بود و نتوانستید چنین انقلابی را پیش‌بینی کنید.

وی ادامه داد: رئیس سیا جواب داد اطلاعات و پیش‌بینی ما کامل بود، تنها یک چیز که نه ما و نه هیچ مغز سیاسی نمی‌تواند پیش‌بینی کند اتفاق افتاد، یک پیرمرد ۷۸ ساله که ۱۳ سال از این مملکت بیرون بود، با یک قلم و کاغذ، ۳۵ میلیون آدم را به هم بدوزد و یک انفجار همگانی در این کشور ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.