معاون وزیر خارجه سوریه گفت: چنانچه حکمت رهبری سوریه، شجاعت ارتش و هم پیمانان حقیقی نبودند، تروریست‌ها به پایتخت‌های شماری از کشورها وارد می‌شدند.

بشار الجعفری: چنانچه همپیمانان سوریه نبودند اکنون تروریست‌ها بر چند کشور منطقه حاکم بودند

به گزارش قدس آنلاین، بشار الجعفری گفت: ذهنیت متمدنانه مردم سوریه نقشه خونین غربی‌ها را خنثی کرد و مانع از گسترش و ریشه دواندنیدن آن در منطقه شد.

معاون وزیر خارجه سوریه گفت: تحریم‌های اجباری و غیر قانونی اقتصادی را که باعث رنج و مشقت ملت سوریه شده است، کشورهایی اعمال می‌کنند که حامی تروریسم و تروریست‌ها در منطقه هستند و می‌کوشند تروریسم را جهانی کنند و از آن در هرجایی که می‌خواهند برای خدمت به منافع خود بهره بگیرند.

بشار الجعفری در دیدار پروفسور کنستانتین از پژوهشگران آکادمی خاورشناسی روسیه، درباره تأثیرپذیری از اصطلاحات و مفاهیمی که برخی مؤسسات و مدارس شرق شناسی غربی ترویج می‌کنند، هشدار داد و مطالب این اندیشکده روسی را روشنگر حقیقت توطئه‌هایی عنوان کرد که منطقه عربی را هدف قرار داده و به دنبال متلاشی کردن کشورها از نظر سیاسی و اقتصادی و اجتماعی است.

پروفسور کنستانتین نیز گوشه‌ای از فعالیت‌های آکادمی خاورشناسی روسیه را که امروز جشن ۲۰۰ سالگی تأسیس آن است ارائه کرد و گفت: استقامت ملت سوریه در برابر این رنج دشوار، تأثیر بزرگی در ماهیت موازنه‌های بین المللی موجود در مناطق مختلف جهان داشت که همین نشان می‌دهد سوریه با رهبری و موقعیت ژئوپلتیک خود در ترسیم شکل نظامی بین المللی نقشی محوری دارد.

سوریه همچنان درگیر مشکلات متعدد ناشی از محاصره اقتصادی و تحریم‌های آمریکا است. اواخر سال ۲۰۱۹، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا قانون موسوم به «سزار» را امضا کرد که از سال ۲۰۲۰ اجرایی شد و تقریبا تمام ابعاد اقتصاد سوریه را هدف قرار داد. این قانون تمام شرکت‌ها و افرادی را که با دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه تجارت می‌کنند تحریم کرده و این کشور را در بدترین اوضاع اجتماعی- اقتصادی از زمان آغاز جنگ فرو برده است.

دمشق بارها از جامعه جهانی خواسته است که تحریم‌های یکجانبه را محکوم کرده و برای رفع آن اقداماتی را انجام دهند و تاکید کرده‌ است این تحریم‌ها منجر به افزایش تعداد سوری‌های نیازمند و نقض حقوق بشر اولیه شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.