جمعی از همزمان شهدا و رزمندگان دفاع مقدس در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور بر مزار شهدای غیرایرانی ۸ سال دفاع مقدس یاد این لاله های فراموش شده را گرامی داشتند.

 مزار شهدای غیرایرانی دفاع مقدس غبارروبی و عطرافشانی شد

به گزارش قدس آنلاین، عضو ستاد مردمی بزرگداشت شهدای غیرایرانی انقلاب و دفاع مقدس گفت: رزمندگان غیرایرانی دفاع مقدس که بیشتر از توّابین و فراریان ارتش عراق بودند در لشکر بدر ساماندهی می‌شدند و در عملیات های مختلف، دوشادوش رزمندگان ایرانی از خاک و ناموس ملت مسلمان ایران دفاع کردند.

او ادامه داد: فراریان ارتش عراق، آن‌دسته از سربازان ارتش عراق هستند که پس از اعزام به منطقه جنگی، دست از حمله به خاک ایران کشیدند و با فرار از مواضع ارتش عراق، خود را تسلیم نیروهای مسلح ایرانی کردند و سپس با ارتش رژیم بعث عراق جنگیدند.

وی افزود : توّابین به معنای توبه کنندگان است و منظور از آن اسیران عراقی است که در اردوگاه های اسرا با واقعیت نظام اسلامی ایران و شخصیت امام خمینی آشنا شدند و در همان دوران اسارت، همکاری خود را برای مبارزه با ارتش رژیم بعث عراق اعلام کردند و در مناطق جنگی به شهادت رسیدند.

عضو ستاد مردمی بزرگداشت شهدای غیرایرانی انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: امروز زنده نگه‌داشتن یاد این شهدای مظلوم و فراموش شده می‌تواند همبستگی ملت های مسلمان و بی مرزی انقلابی اسلامی را نمایان کنند و نشان دهد که آزادگان جهان اسلام، قبل از آنکه حمایتی دریافت کنند به ندای امام امت لبیک گفتند و مرزهای جغرافیایی را از دل‌های خویش زدودند و در راه دفاع از ملت ایران خون خود را نثار کردند.

عضو ستاد مردمی بزرگداشت شهدای غیرایرانی انقلاب و دفاع مقدس در انتها گفت: اگر این شهدا زود تر به جوانان و نوجوانان معرفی می‌شدند، امروز کمتر شنیده می‌شد که چرا ایران از عراق و... حمایت می‌کند. باشد که قدردان و سپاسگزار شهدای غیرایرانی دفاع مقدس باشم.

گفتنی است که گلزار شهدای بهشت رضای مشهد از دهه ۶۰ و سالهای دفاع مقدس میزبان بیش از ۳۷۰ شهید با ملیت های عراقی و افغانستانی و پاکستانی است که به عشق امام خمینی و انقلاب اسلامی از خانه و خانواده خود دل بریدند و به لشکر اسلام پیوستند و در ۸ سال جنگ تحمیلی از ملت ایران دفاع کردند و امروز بدون یادی و نشانی در گلزار شهدای بهشت رضا آرمیده اند.

منبع: بسیج

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.