گروه موسوم به «الویه الوعد الحق» که به تازگی مسئولیت حمله پهپادی به امارات را پذیرفته بود در بیانیه‌ای جدید امارات را تهدید و اعلام کرده است: قبل از اینکه شما را به قبل از سال ۱۹۷۱ بازگردانیم، فرصت را غنیمت شمرید.

بنادر و برج‌های امارات اهداف مشروع هستند/ شما را به سال ۱۹۷۱ برمی‌گردانیم

به گزارس قدس آنلاین، امارات و عربستان تبدیل به هدف‌های راحتی برای تمام گروهای مقاومت شده‌اند. علت این مسئله نیز تداوم جنایت‌های این دو کشور علیه مردم بی‌گناه یمن است. در واقع حمایت از مظلوم و مبارزه با ظالم باعث نوعی همگرایی در منطقه در بین گروه‌های مقاومت شده است. در این میان یک گروه جدید که گفته می‌شود عراقی است نیز وارد میدان شده و امارات را تهدید به حملات ویرانگر می‌کند.

گروه موسوم به «ألویة الوعد الحق- أبناء الجزیرة العربیة»که به تازگی از حمله پهپادی خود به امارات در واکنش به دخالت‌های امارات در یمن و عراق خبر داده بود، روز پنجشنبه هم بیانیه جدیدی صادر کرد.

به گزارش شبکه المیادین، گروه الویة الوعد الحق-فرزندان شبه جزیره عربستان، این بار در بیانیه خود بدون اشاره مستقیم به نام امارات، نوشته‌اند:« امکانات، برج‌ها، بنادر و ایستگاه‌های شما برای ما اهداف قانونی هستند. کسی که نمی‌تواند از نیروها، پایگاه‌ها و کشتی‌های خود در برابر ما محافظت کند، به شما هم نفعی نمی‌رساند و از شما محافظت نمی‌کند. ما برای ادب کردن شما فقط به استفاده از پهپادها و موشک‌های دوربرد اکتفا نمی‌کنیم؛ بنابراین قبل از اینکه شما را به قبل از سال ۱۹۷۱(سال تاسیس امارات)بازگردانیم، فرصت را غنیمت شمرید.»

این گروه هفته گذشته نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «فرزندان شبه‌جزیره عربستان، به ریزکشور شرور امارات با چهار پهپاد که چند تأسیسات حیاتی ابوظبی را هدف قرار دادند، حمله کردند. الویه الوعد الحق به حملات دردناک خود ادامه خواهد داد تا کشور کوچک امارات دست از مداخله در امور منطقه و به‌ویژه یمن و عراق بردارد و مزدوران میدانی، امنیتی و سیاسی خود را خارج کند. حملات آتی دردناک‌تر و مؤثرتر خواهد بود.»

محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن هم به دنبال آن در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر به آن حمله اشاره کرد و نوشت: «ممنون از عراق آزاده و گروه‌های مجاهدِ حامی یمن و استوار این کشور» و با توجه به این توئیت الحوثی احتمال داده شد که گروه الویة الحق یک گروه عراقی باشد.

حمله به فرودگاه أبها

در همین حال، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: یگان پهپادی یمن یک مرکز نظامی مهم در فرودگاه «أبها» عربستان را با پهپاد قاصف کی۲ هدف گرفت.

وی ضمن اعلام اینکه این ضربه دقیق بوده، تصریح کرد: فرودگاه أبها از جمله فرودگاه‌هایی است که برای اقدامات نظامی علیه یمن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سریع در پایان از شهروندان خواست از مراکز نظامی فاصله بگیرند.

منابع رسمی سعودی، پنجشنبه از حمله پهپادی به فرودگاه بین‌المللی ابها در جنوب غرب عربستان خبر دادند. ائتلاف سعودی در بیانیه‌ای ادعا کرد که در این حمله، ۱۲ نفر مجروح شده‌اند. فرودگاه ابها در کنار پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط جزو فرودگاه‌هایی هستند که بیشترین حملات هوایی ائتلاف سعودی علیه یمن از این دو مکان انجام می‌شود.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی هفته‌های اخیر در واکنش به ادامه جنگ و محاصره یمن، چندین عملیات پهپادی و موشکی علیه عربستان سعودی و ابوظبی انجام داده‌اند و اعلام کرده‌اند، این عملیات‌ها تا توقف جنگ یمن ادامه خواهد داشت.

در همین ارتباط، ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف سعودی برای توجیه حمله آتی ائتلاف به تأسیسات غیرنظامی صنعاء، از ساکنان پایتخت یمن خواست مواضع غیر نظامی‌ای را که ائتلاف مدعی استفاده نظامی از آن‌هاست، تا ۷۲ ساعت آینده تخلیه کنند. ائتلاف سعودی اضافه کرد که «نقاط تعیین‌کننده‌ای» را در پایتخت یمن بمباران خواهد کرد و مدعی شد که از این نقاط برای ارسال پهپاد به سمت عربستان استفاده می‌شود.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم روز پنجشنبه از هدف قرار گرفتن فرودگاه «أبها» در عربستان ابراز عصبانیت کرد. به نوشته وبگاه کاخ سفید، سالیوان در بیانیه‌ای حمله پهپادی ارتش مردمی یمن به این فرودگاه سعودی‌ها را محکوم کرد و گفت واشنگتن در کنار ریاض و دیگر متحدان بین‌المللی، عوامل این حمله را «پاسخگو» قرار خواهد داد.

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.