در حالی که کمتر از دو ماه به انتخابات سرنوشت‌ساز برای دولت ماکرون مانده، هزاران معترض به محدودیت‌های کرونایی و وضعیت اقتصادی؛ خیابان‌های اصلی پایتخت فرانسه را مسدود کردند.

۲ ماه مانده به انتخابات فرانسه، پاریس صحنه اعتراضات ضددولتی شد

به گزارش قدس آنلاین، در میانه مقاومت پلیس و شلیک گاز اشک‌ور به سمت تظاهرکنندگان، یک کاروان معترض به محدودیت‌های کرونایی دیروز شنبه موانع پلیس فرانسه را زیر پا گذاشت و به سمت مرکز پاریس حرکت کرد و عبور و مرور اطراف طاق پیروزی و خیابان‌ شانزلیزه را مختل کرد.

با وجود هشدار مقامات پاریس مبنی بر ممانعت از ورود خودروهای این کاروان به پایتخت، معترضان با الهام از تظاهرات «کاروان آزادی» در کانادا بوق‌زنان با اتومبیل، تراکتور و وسایل نقلیه دیگر اواخر روز جمعه از لیل، پرپینیان، نیس و دیگر شهرها در پاریس تجمع کردند.

پلیس ضد شورش همچنین برای حفظ نظم در تظاهرات خیابانی که در آن تظاهرکنندگان از جمله برخی از «جلیقه زردها» علیه قوانین کرونایی امانوئل ماکرون و هزینه زندگی اعتراض کردند، نارنجک‌های گاز اشک آور پرتاب کرد. طبق اعلام پلیس، در خیابان شانزلیزه، پلیس تا عصر از گاز اشک‌آور استفاده کرد و درگیری‌های پراکنده ادامه یافت و یک نفر که در پیاده‌رو سقوط کرد برای رسیدگی به بیمارستان منتقل شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.