جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در پی فرمان عملیات عملیات نظامی ویژه رئیس جمهوری روسیه در دونباس، در گفت‌وگوی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد که تحریم های شدیدی علیه مسکو وضع خواهیم کرد

 تحریم‌های شدیدی علیه روسیه وضع خواهیم کرد

به گزارش قدس آنلاین، کاخ سفید بامداد امروز به وقت محلی در بیانیه ای از تماس رئیس جمهوری اوکراین با بایدن خبر داد و به نقل از رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که حمله بدون دلیل و غیر موجه روسیه را محکوم می‌کند.

بایدن گفت که زلنسکی در این گفت‌و گو از من خواست از رهبران جهان بخواهم به وضوح در برابر تهاجم آشکار روسیه صحبت و در کنار مردم اوکراین بایستند.

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد روز پنجشنبه با رهبران گروه هفت نشست خواهد داشت و آمریکا به همراه متحدان و شرکای خود، تحریم های شدیدی را علیه روسیه وضع خواهند کرد.

بایدن تصریح کرد که ما به ارائه کمک و پشتیبانی به اوکراین و مردم این کشور ادامه می‌دهیم.

رئیس جمهوری آمریکا پیش از گفت‌وگو با رئیس جمهوری اوکراین در واکنش به صدور دستور فرمان «عملیات نظامی ویژه» در دونباس از سوی رئیس جمهور روسیه گفت: جهان روسیه را مسئول خواهد دانست.

رئیس جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، پوتین یک جنگ از پیش برنامه ریزی شده را انتخاب کرده است که تلفات فاجعه بار  و رنج انسانی را به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: روسیه به تنهایی مسئول مرگ و ویرانی این حمله است و آمریکا و متحدان و شرکای آن به شیوه‌ای متحد و قاطع پاسخ خواهند داد. جهان روسیه را مسئول خواهد دانست.

بایدن اظهار داشت: وضعیت را از کاخ سفید زیر نظر خواهم داشت و از طریق تیم امنیت ملی خود به دریافت اخبار ادامه خواهم داد.

رئیس‌جمهوری روسیه بامدادامروز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی، از عملیات ویژه نظامی  در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

پوتین با هشدار نسبت به اینکه مسئولیت هرگونه خون‌ریزی احتمالی بر عهده دولت اوکراین خواهد بود، گفت که مطمئن است نیروهای نظامی روسیه به وظایف خود عمل خواهند کرد.

وی بلافاصله پس از اعلام عملیات نظامی در منطقه دونباس، در اظهارات تلویزیونی خواستار «توقف نظامی‌سازی» اوکراین شد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه بامداد سه شنبه به وزارت دفاع این کشور دستور داد تا نیروهای حافظ صلح را به دو منطقه دونتسک و لوگانسک اعزام کند.

پوتین روز دوشنبه اعلام کرد، مسکو استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

کرملین اعلام کرد، رهبران جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک از روسیه برای کمک به مقابله با «تهاجم» اوکراین درخواست کمک نظامی کرده‌اند.

وضعیت منطقه دونباس در چند روز اخیر با گلوله باران گسترده مناطق دونتسک و لوگانسک توسط نیروهای اوکراینی بشدت متشنج شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.