شهرتکانی عنوان طرحی است که در آستانه سال جدید از سوی شهرداری مشهد برای زیباسازی شهر و استقبال از بهار آغاز شده است.

«شهرتکانی»برای استقبال از بهار

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد درخصوص اجرای این طرح به قدس گفت: برنامه‌ریزی‌های مرتبط با طرح شهرتکانی از چند ماه گذشته انجام شده که با شروع اسفند وارد مرحله عملیاتی برای استقبال از سال۱۴۰۱ در مشهد مقدس شده است.

شهرتکانی با اجرای برنامه‌های خاص

علی نجفی با اشاره به اینکه تمام نیروها و امکانات شهرداری مشهد برای هرچه بهتر اجرا شدن طرح شهرتکانی بسیج شده است، اظهار کرد: کاشت ۱۸میلیون گل در شهر مشهد و اجرای عملیات نصب هزارو۱۹۶ المان شهری در کنار ۱۱۷ المان تعاملی ازجمله اقدام‌های مد نظر در موضوع شهرتکانی است. ضمن اینکه ۱۶محله از محله‌های حاشیه شهر تحت عنوان محله‌های بهاری با مشارکت مردم، گروه‌های جهادی و شهرداری مشهد به صورت ویژه در موضوع شهرتکانی مورد توجه خواهند بود.

وی همچنین از مشارکت و همراهی خانواده شهدای محلات در طرح محله‌های بهاری یاد کرد و افزود: نصب پرچم افتخار یا کاشی افتخار بر سردر منازل شهدای محلات و نیز رنگ‌آمیزی درِ منازل آن‌ها در صورت نیاز در کنار شناسایی آرامستان‌های متروکه‌ای که بعضی شهدا در آن‌ها مدفون شدند به‌منظور بازسازی قبور این شهدا ازجمله اقدام‌های مدنظرند.

نجفی افزود: اجرای المان‌های تعاملی در حاشیه شهر مشهد با مشارکت مردم و فعالان این مناطق ازجمله اقدام‌هایی است که امسال در طرح شهرتکانی مدنظر است و متمایز از اقدام‌های هر ساله شهرداری مشهد در آستانه سال جدید خواهد بود.

تمهیدات ویژه مترو

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد همچنین در زمینه افزایش فعالیت خطوط مترو نیز اظهار کرد: در حوزه حمل‌ونقل درون‌شهری که یکی از دغدغه‌های شهرداری مشهد است نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا مردم بدون کمترین مشکلی بتوانند در شهر رفت‌وآمد کنند به‌خصوص در زمان تحویل سال و نیز حضور در مراسم سخنرانی رهبرمعظم انقلاب که ما سعی خواهیم کرد با افزایش خدمات و کم کردن سرفاصله قطارها خدمات‌دهی بیشتر و بهتری به مردم بدهیم. در همین راستا و برای ایام پیش‌رو کاهش چهار دقیقه‌ای سرفاصله زمانی خطوط قطار شهری در شب و لحظات تحویل سال و پوشش سرویس‌دهی زمان سخنرانی رهبرمعظم انقلاب و همچنین افزایش یک‌ساعته بهره‌برداری در شب سال تحویل در خطوط یک و ۲ قطارشهری در دستور کار قرار گرفته است. وی بیان کرد: برای ترویج حمل‌ونقل پاک برنامه‌ای با عنوان «گل دوچرخه» مدنظر است که این برنامه سه‌شنبه پایانی سال با حضور کاروان‌هایی از دوچرخه‌هایی که مزین به گل خواهند بود از چهار مسیر منتهی به میدان شهدای مشهد اجرا خواهد شد که در انتها و در عرصه میدان شهدا دوچرخه‌سواران این گل‌ها را تقدیم مردم خواهند کرد.

هوای کارگران و پاکبانان را داشته باشیم

نجفی زمان اجرای طرح شهرتکانی را تا اول فروردین۱۴۰۱ بیان کرد و افزود: شهرتکانی گرچه با شروع سال جدید عملیات اجرایی‌اش پایان خواهد یافت، اما پشتیبانی و اجرای برنامه‌های جانبی آن تا ۱۵ فروردین۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه تمام تلاش شهرداری این است که در آستانه سال جدید شاهد شهری آراسته و محیطی تمیز و در خور شهروندان و زائران امام هشتم(ع) باشیم، گفت: این مهم اتفاق نخواهد افتاد مگر با تلاش و همت زحمتکشان، کارگران و پاکبانان حوزه خدمات‌رسانی شهرداری مشهد به همین دلیل از مردم درخواست داریم در این چند روز باقی مانده به پایان سال چنانچه در خیابان یا معابر شهر گروه‌های مربوط به رنگ‌آمیزی و آماده‌سازی متشکل از پاکبانان را مشاهده کردند برای جلوگیری از حوادث احتمالی احتیاط لازم را داشته باشند تا آماده‌سازی شهر در آستانه سال جدید به آرامی و به‌دور از هرگونه اتفاق تلخی انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.