منابع فلسطینی از اعتصاب عمومی در قدس اشغالی در پی شهادت دو فلسطینی و بازداشت گسترده فلسطینیان در کرانه باختری خبر می‌دهند.

اعتصاب عمومی در قدس اشغالی و بازداشت ۱۶ فلسطینی در کرانه باختری

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه با یورش به مناطق مختلف کرانه باختری، شماری از فلسطینیان را بازداشت کردند.

باشگاه اسرای فلسطین گزارش داد که نظامیان رژیم اشغالگر با یورش به نقاط مختلف کرانه باختری، ۱۶ فلسطینی را بازداشت کرده و به بهانه مشارکت در فعالیت‌های مربوط به مقاومت مردمی علیه شهرک‌نشینان و نیروهای اشغالگر، به دستگاه‌های امنیتی تحویل دادند.

بنابر گزارش وبگاه «عرب ۴۸»، صهیونیست‌ها با یورش به استان رام‌الله، «خالد ابوبهاء» اسیر آزاده فلسطینی را که بیش از ۱۳ سال از عمر خود را در زندان‌های رژیم اشغالگر سپری کرده است، بازداشت کردند. آن‌ها همچنین یک اسیر آزاده دیگر را در دانشگاه بیرزیت و نیز شماری از جوانان فلسطینی را در قلقیلیه، جنین، طولکرم، بیت لحم و قدس بازداشت کردند.

از سوی دیگر افراد مسلح در نابلس به یک ایست نظامی در کوه جرزیم تیراندازی کردند. این تیراندازی ساعاتی پس از تیراندازی به سمت ایست نظامی بیت فوریک صورت گرفت.

گروه‌های ملی و اسلامی در شهر قدس اشغالی به مناسبت شهادت دو فلسطینی به نام‌های کرم قواسمی و یامن جفال، امروز دوشنبه در این شهر عزای عمومی و اعتصاب فراگیر اعلام کرده‌اند. این گروه‌ها همچنین ملت فلسطین را به بسیج عمومی و رویارویی مستقیم با رژیم اشغالگر در واکنش به جنایت‌های این رژیم فراخواندند.

قواسمی روز یکشنبه(دیروز) مقابل یکی از دروازه‌های مسجدالأقصی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید و جفال نیز شب گذشته در جریان درگیری با نظامیان صهیونیست در شهرک ابودیس شهید شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.