مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران به تشریح اقدامات نوروزی پرداخت و گفت: ۵۳۰ فرش گل در حاشیه بزرگراه‌های پایتخت به منظور زیباسازی منظر شهری ایجاد شده است.

۵۳۰ فرش گل در حاشیه بزرگراه‌های پایتخت ایجاد شد

به گزارش قدس آنلاین، علی محمد مختاری گفت: در آستانه فصل بهار و نوروز ۱۴۰۱ و با توجه به استقبال قابل توجه شهروندان از بوستان‌ها اقدامات ویژه‌ای در پایتخت برنامه ریزی شد که این فعالیت‌ها از روز ۲۸ اسفندماه شکل عملیاتی به خود گرفت که یکی از مهمترین اقدامات ایجاد ۵۳۰ فرش گل و نصب یک هزار المان گل در معابر تهران بود.

وی اظهار داشت: نصب گلدان‌های عمودی گل در معابر و همچنین توزیع گل رایگان در ۵۰۰ میدان و معابر اصل پایتخت همزمان با مراسم تحویل سال از دیگر اقداماتی بود که در شهر تهران انجام شد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران ادامه داد: راه اندازی ۱۰ کاروان گل در سطح معابر از دیگر فعالیت‌هایی بود که در تهران اجرایی و عملیاتی شده و این کاروان‌ها تا روز شنبه هفته آینده در معابر و میادین میزبان شهروندان است، این کاروان‌ها با آذین‌بندی مناسب نوروزی و با اهدای گل سال نو و بهار طبیعت را به شهروندان و مسافران نوروزی تبریک می‌گویند.

به گفته وی، به منظور رفاه مسافران نوروزی هشت استراحتگاه در ورودی پایتخت ایجاد شده و همچنین المان سفره‌های هفت سین نوروزی نیز در بوستان‌های پایتخت نصب شده است.

مختاری تاکید کرد: در آستانه فصل بهار روزانه ۱۰ هزار نفر از کارگران مشغول زینت بخشیدن به بیش از دو هزار بوستان‌های تهران بودند که با تلاش‌های صورت گرفته بوستان‌های پایتخت با بهترین امکانات و فضای بصری میزبان شهروندان و مسافران نوروزی هستند.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران کاروان‌های بهار در بوستان‌ها راه اندازی شده که این کاروان‌ها با اجرای ویژه برنامه‌های شاد برای شهروندان به ویژه کودکان فضای شادی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه استقبال مسافران و شهروندان از بوستان‌ها بسیار مناسب بوده به شهروندان توصیه کرد از روشن کردن آتش خودداری کنند و جهت پخت و پز غذا از اجاق‌های خوراک پزی تعبیه شده در بوستان‌ها استفاده کنند.

 دو هزار و ۳۲۱ بوستان محله‌ای، منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای در تهران وجود دارد که بوستان‌های ارم، کوهسار، یاس فاطمی، چیتگر، ملت، جوانمردان، نهج البلاغه، پردیسان، ولایت، تلو و سرخه حصار از مهمترین بوستان‌های پایتخت است.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.