نماینده دفتر ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی گفت: از هر هزار نفر روحانی ۵۵ نفر در دفاع مقدس به شهادت رسیدند و روحانیت بیش از ۱۰ برابر سایر مردم شهید داده و این برای روحانیت افتخار است.

 شهدای روحانیت ۱۰ برابر سایر اقشار است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام برهان باقری یکشنبه شب در مراسم بزرگداشت شهدای رمضان در جنایت تروریستی حرم مطهر رضوی افزود: روحانیت اگر سخن از دفاع از دین و جهاد می‌کند خود نیز مجاهد و اهل شهادت است.

وی با بیان این که پیامبر(ص) فرمود "بهترین مرگ، شهادت در راه خدا است" ادامه داد: شهیدان اصلانی و دارایی، انسانهایی باصداقت، مخلص و اهل صِدق، با خدا و با مردم بودند و هدف آنها از مجاهدت و تلاش خدمت به مردم بود و به دنبال این نبودند تا با این خدمات زمینه ارتقای دنیوی برای خود فراهم کنند.

نماینده دفتر ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی گفت: این شهیدان والامقام به فکر محرومیت زدایی و خدمت به مردم و از شیعیان راستین امام علی(ع) و مشتاقان ولایت بودند و همان گونه که امیرالمومنین(ع) به دست جریان تکفیری به شهادت رسید این تروریست هم به ابن مجلم اقتدا کرد و جنایت در حرم مطهر رضوی را رقم زد.

باقری افزود: شهید اصلانی و دارایی در حال خدمت به مردم و به دنبال تهیه بسته معیشتی برای محرومان بودند و توسط شقی ترین افرد در عصر خودمان به شهادت رسیدند.

وی اضافه کرد: شهید اصلانی جانباز و برادر ۲ شهید بود و آرزوی شهادت هم داشت. آرزوی ما هم شهادت است و سخت است که احساس کنیم مرگ ما در بستر باشد.

نماینده دفتر ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی گفت: از این تکفیری سوال کردم چرا این ۲ نفر را شهید کردی، گفت اینها به صحابه اهانت می‌کردند. پرسیدم آیا به گوش خود شنیده ای که این ۲ نفر اهانت کنند؟ گفت خیر و بر اساس سوء ظن اقدام کردم. خود او هم معترف بود که بدون هیچ دلیلی اقدام به قتل کرده است.

باقری افزود: شهیدان اصلانی و دارایی افراد خوشنامی در میان مردم بودند. انقلاب در مسیر خود تا رسیدن به دست امام زمان(عج) نیاز به خون مجاهدان دارد و شهیدان اصلانی و دارایی با شهادت خودشان جریان ساز شدند.

یک تروریست تکفیری روز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا(ع) با چاقو به سه روحانی حمله کرده و آنان را به شدت مجروح کرد.

هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفته بودند از فعالان جهادی و فرهنگی در مناطق حاشیه ای شهر مشهد بودند.

به دنبال این اقدام تروریستی حجت الاسلام محمد اصلانی که برادر ۲ شهید بود در همان لحظات اولیه به برادران شهیدش پیوست و حجج اسلام پاکدامن و دارایی پس از انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفته و در بخش مراقبتهای ویژه بستری شدند که سرانجام حجت الاسلام دارایی نیز عصر پنجشنبه هفته قبل، بر اثر جراحات و صدمات وارده به لقای معبود شتافت، اما به گفته پزشکان معالج حال حجت الاسلام پاکدامن رضایت بخش است و به وضعیت به نسبت پایدار رسیده است.

آیین تشییع حجج اسلام اصلانی و دارایی هجدهم و نوزدهم فروردین با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسوولان در مشهد برگزار شد و پیکرهای آنان در صحن جمهوری، در کنار شهدای انفجار تروریستی حرم مطهر رضوی در سال ۷۳ به خاک سپرده شد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.