تهران- ایرنا - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران خواستار بازنگری وزیر ارشاد در برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلای تهران شد.

وزارت ارشاد در برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی بازنگری کند/ لزوم توافق ارتش و شهرداری بر سر یک معبر

به گزارش قدس آنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی در جلسه امروز شورای شهر اظهار کرد: یکی از مصوبات مهم شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم موضوع برگزاری تمامی نمایشگاه‌ها در محل نمایشگاه شهر آفتاب بود که به دلیل مزاحمت‌های نمایشگاه های مختلف در سطح شهر که باعث نارضایتی شهروندان می‌شد مقرر شد نمایشگاه‌های پر مخاطب به خارج از شهر تهران منتقل شود.

وی با بیان اینکه اخیرا مصاحبه‌ای را از معاون وزیر ارشاد، مبنی بر اینکه نمایشگاه کتاب امسال قرار است در مصلی امام(ره)  برگزار شود، دیدم، گفت: این موضوع در مغایرت با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران است و به دلیل اینکه نمایشگاه کتاب از جمله نمایشگاه‌های پر مخاطب است نباید در سطح شهر تهران برگزار شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اگر نمایشگاه کتاب در مصلی امام(ره) برگزار شود، ترافیک تهران افزایش یافته و شهروندان برای سفرهای داخلی شهر با مشکل رو به رو خواهند شد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه اگر این نمایشگاه در مصلی امام (ره) برگزار شود بزرگراه های رسالت، شهید همت، شهید چمران و همینطور خیابان  مطهری و بهشتی و مناطق حریم این محدوده به صورت جدی با مشکل رو به رو خواهد شد، گفت: خواهشمندم  این موضوع به فوریت توسط وزارت ارشاد مورد بازنگری قرار گیرد و همچنین پلیس راهور نیز در این موضوع ابراز نگرانی کرده است و لازم است نسبت به برگزاری این نمایشگاه در تهران بازنگری شود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد:  معاون وزیر ارشاد بازدیدی را در ماه های گذشته داشتند و نقایصی را مشاهده کردند که این وضعیت با رسیدگی مدیریت جدید نمایشگاه شهر آفتاب رو به بهبود است و اقدامات دیگری نیز در دست اقدام است و تا  زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تکمیل خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: همچنین فضایی که در اختیار محل نمایشگاه مصلی امام (ره) است حدود ۵ هزار متر کوچک تر از نمایشگاه شهر آفتاب بوده و سیستم حمل و نقل لازم هم برای رفت و آمد شهروندان برای بازدید از نمایشگاه شهر آفتاب فراهم است.

تشکری هاشمی از هیات رییسه شورا درخواست کرد از وزیر ارشاد بخواهند که در این موضوع تجدید نظر شود.

وی با اشاره به خیابان ۳۵ متری افتخاری گفت: در اواخر دوره مدیریت شهری گذشته تهران  این خیابان افتتاح شد که محدوده داراباد تهران را به بزرگراه امام علی (ع) متصل می کند؛ اما ظاهراً توافقاتی که با ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته بود اجرایی نشده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: ارتش این خیابان را مسدود کرد و متاسفانه به رغم  اینکه بیش از یک سال از این اتفاق می‌گذرد حدود ۷۰۰ متر این مسیر که می تواند مسیر را برای شهروندان کوتاه کرده و جریان ترافیک شهر را مطلوب‌تر کند بسته شده است.

این عضو شورا گفت: منصفانه نیست که شهروندان به دلیل ناهماهنگی ها از خدمات شهر بی بهره شوند.

وی گفت: در خواست دارم که شهرداری تهران با ارتش جمهوری اسلامی ایران توافقات لازم را انجام دهند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.