۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 794061

ماه رمضان در فلسطین و سرزمین‌های اشغالی همه ساله آبستن اتفاقات خاصی است. امسال نیز شهر و اردوگاه جنین به کانون مقاومت مسلحانه در بیخ گوش صهیونیست ها تبدیل شده است.

فلسطین اشغالی در آستانه جنگی جدید؟

به گزارش قدس آنلاین، اردوگاه «جنین» در غرب شهر جنین، واقع در شمال کرانه باختری این روزها و هفته‌ها به کابوسی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است؛ اردوگاهی که همچون دیگر شهرهای کرانه باختری خبری از پرتاب سنگ و حمله با چاقو نیست، بلکه جوانان اردوگاه با سلاح گرم به سوی صهیونیست‌ها شلیک می‌کنند.

می‌توان گفت که جنین در حال تبدیل به کانون مقاومت مسلحانه و غزه‌ای دیگر آن هم در شمال کرانه باختری است. در واقع در کرانه باختری هیچ نقطه‌ای همچون «جنین» مستعد عملیات نظامی مسلحانه علیه صهیونیست‌ها نیست، با نگاهی به تصاویر اردوگاه ، تابلوها و تصاویر شهدا درکوچه و معابر جلب توجه می‌کند.

همچنین بسیاری از جوانان را می‌توان مشاهده کرد که به شکل علنی سلاح در دست دارند. گروه های مقاومت از حماس و جهاد اسلامی تا دیگر گروه های مسلح فلسطینی در این اردوگاه حامیان و اعضای جوان زیادی دارند که به تازگی نیز گروه مسلح جدیدی به نام «گردان جنین» راه‌اندازی کرده و تل آویو را به انجام حملات انتقام‌جویانه تهدید کرده‌اند. گروه مسلح «گردان جنین» به تازگی با قرائت بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ صهیونیستی دیگر در امان نیست و تمامی آن‌ها در معرض حملات جوانان گردان جنین قرار خواهند گرفت.

ناظران معتقدند که این اردوگاه به بزرگ ترین تهدید برای صهیونیست‌ها در کرانه باختری تبدیل شده و هر لحظه می‌توان انتظار وقوع درگیری گسترده در آن‌جا را داشت. این روزها نیز به شکل پر تکرار خبر شهادت فلسطینی‌ها در جنین یا عملیات شهادت‌طلبانه و درگیری با نظامیان صهیونیست یا یورش صهیونیست‌ها به این اردوگاه، مخابره می‌شود. دو روز پیش یک نوجوان ۱۷ ساله فلسطینی به نام «محمد حسین ذکرنا» در بیمارستان به شهادت رسید.

وی روز یک شنبه هدف گلوله نظامیان صهیونیستی قرار گرفته بود. همان روز در مناطق مختلف کرانه باختری از جمله جنین نیز سه فلسطینی به شهادت رسیدند و ۱۱ نفر دیگر زخمی شدند.

مسئولان صهیونیست اعلام کرده‌اند که هر گونه ورود و خروج فلسطینیان ساکنان اراضی اشغالی ۱۹۴۸ به جنین چه با پای پیاده و چه با خودرو ممنوع است. در مقابل جنبش جهاد اسلامی با اشاره به احتمال جنگ با تل‌آویو، تأکید کرد که مقاومت فلسطین تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهد داد که پیشروی و جرایم رژیم صهیونیستی در اردوگاه «جنین» ادامه پیدا کند.

حصار ۴۰ کیلومتری تل‌آویو

جنبش حماس و جهاد اسلامی که تا رمضان سال گذشته تنها غزه را در زیر چتر امنیتی خود داشتند در جنگ ۱۱ روزه «شمشیر قدس» که برای دفاع از آرمان قدس اشغالی انجام شد، بازدارندگی خود را تا قدس توسعه دادند. اکنون نیز منطقه کرانه باختری در نقطه جوش وقوع درگیری نظامی قرار دارد و برای دفاع از این منطقه نیز در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.

رژیم صهیونیستی که در مقابل عملیات شهادت‌طلبانه فلسطینی‌ها به ستوه آمده است سعی دارد حصار امنیتی شهرک نشینان را گسترش دهد. در همین زمینه، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در واکنش به تشدید تنش‌ها با فلسطینی‌ها، با ساخت یک حصار ۴۰ کیلومتری در کرانه باختری موافقت کرد.

همزمان،سیدحسن نصرالله در سخنرانی درباره تحولات منطقه گفت: آن‌چه در فلسطین می‌گذرد، پیامدهای بزرگی بر آینده اسرائیل دارد.اگر روی ناامیدی مردم فلسطین شرط بندی می کنید و اگر فکر می کنید خیانت رسمی اعراب به عقب نشینی جوانان فلسطینی منجر می شود، دچار توهم هستید.

منبع: خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.