روز گذشته با هوشیاری مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی و در پی سلسله اقدام‌های شبانه‌روزی و بی‌وقفه، محموله سنگین ۲هزارو ۲۰۰ تنی خوراک دام(ذرت) در حاشیه شهر مشهد کشف و توقیف شد.

کشف محموله ۲ میلیون کیلویی ذرّت قاچاق

به گزارش قدس آنلاین، یکی از موضوعاتی که همواره مورد توجه ویژه رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی خراسان رضوی قرار دارد و در این زمینه یک تیم از مأموران زبده این پلیس به صورت مستمر در حال رصد تحرکات مشکوک بازار و سودجویان احتمالی است ماجرای احتکار، قاچاق و عرضه خارج از شبکه کالاهای اساسی و راهبردی است. پیگیری این مقوله در ماه‌های اخیر که با افزایش قیمت نهاده‌های دامی و به تبع آن ایجاد فشار اقتصادی روی تولیدکننده و در نهایت مصرف‌کننده، گلایه‌مندی‌ها را افزایش داده، بیش از پیش مورد توجه مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی قرار گرفته است.

دستور ویژه رئیس پلیس امنیت اقتصادی

چند روز پیش منابع خبری اطلاعاتی از تحرکات مشکوک چند فرد در حاشیه شهر مشهد که در حوزه خوراک دام فعالیت داشتند به سرهنگ حسین جوانبخت، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی دادند. در این زمینه حتی اشاره شده بود که در ساعت‌های خاص و در زمان‌هایی که تردد در منطقه کم و همه چیز امن دیده می‌شود، محموله‌های بی‌هویتی به داخل یک انبار که در اختیار این افراد بود وارد و در محل دپو می‌شود.

کمبود نهاده در بازار و حواشی ایجاد شده حساسیت کار را چند برابر می‌کرد و همین نکته کافی بود رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی به مأموران اداره مبارزه با کالای قاچاق این پلیس دستور دهد با قید فوریت به منطقه اعزام و تمامی جوانب کار را مورد پایش قرار داده و خودش هم به صورت مستقیم هدایت این عملیات پلیسی را برعهده گرفت.

کمتر از یک ساعت پس از دستور رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی، مأموران خودشان را به تپه سلام(حوالی مشهد) رسانده و انبار مد نظر را به صورت پوششی تحت محاصره قرار داده و تمامی رفت‌و آمدها و تحرکات در محل تحت کنترل آن‌ها درآمد.

این ماجرا چند روز بدون وقفه ادامه داشت و حتی کار به جایی رسید که مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی روزه خود را هم در بیابان‌های اطراف مشهد باز می‌کردند، اما در نهایت مشخص شد حجم عظیمی ذرت دامی در داخل این انبار به صورت غیرقانونی و قاچاق دپو شده است.

از سوی دیگر تیم عملیاتی پلیس که در محل مستقر بود پی برد تمامی اقدام‌های صورت گرفته زیر سر دو مرد جوان است. درحالی که این احتمال وجود داشت هر لحظه سودجویان برای انتقال بخشی از این محموله عظیم به مکانی دیگر اقدام کنند، جمع‌بندی ماجرا به اطلاع سرهنگ حسین جوانبخت رسید. در پی آن هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی صورت گرفت و درحالی دستور ورود به محل و آغاز مرحله نهایی این عملیات صادر شد که همزمان از کارشناسان جهاد کشاورزی مشهد هم خواسته شد در محل حضور یابند و پس از ورود مأموران به محل، آن‌ها هم موضوع را بررسی کنند.

مأموران در ادامه وارد انبار مذکور شده و مشاهده کردند محموله عظیمی از خوراک دام از نوع ذرت دامی در محل دپو شده که نحوه نگهداری و دیگر حواشی ماجرا مهر تأییدی بر قاچاق بودن این محموله عظیم زد.

کشف محموله‌ای با ارزش۲۰ میلیارد تومان

وقتی میزان دقیق و حجم محموله قاچاق بررسی شد ماجرا از نگهداری ۲هزارو ۲۰۰ تن ذرت دامی(۲ میلیون و ۲۰۰ هزارکیلوگرم) در این انبار حکایت داشت. کشف این محموله عظیم که در نوع خودش کم‌نظیر است به این واقعیت تلخ اشاره داشت که دامداران و مرغداران برای تهیه این کالای بااهمیت درگیر هزاران مشکل‌اند اما عده‌ای چگونه و با چه رانت و قدرتی توانسته‌اند این محموله عظیم را که ارزشی در حدود ۲۰ میلیارد تومان دارد را به محل منتقل کنند و اگر هوشمندی و تدبیر به موقع مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی نبود این احتمال وجود داشت محموله به چندبرابر قیمت در بازار سیاه فروخته شود.

در پایان این عملیات پلیسی انبار پلمب و عاملان شناسایی‌شده این اقدام سودجویانه که خروجی رفتار آن‌ها می‌تواند از مصادیق اخلال در نظام اقتصادی کشور باشد برای تحقیق بیشتر به مقر پلیس  اقتصادی  هدایت شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.