نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر دولت در قالب لایحه‌ای، درخواست کند که اجرای لایحه ۵ ساله ششم توسعه تمدید شود، می‌توان اجرای آن را به مدت یک سال تمدید کرد.

 امکان تمدید اجرای برنامه ششم/دولت برنامه هفتم را بر اساس اولویت‌ها تدوین کند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت ارائه لایحه برنامه پنجساله هفتم توسعه به قوه مقننه از سوی دولت، بیان کرد: دولت ۲ ماه یعنی تا خرداد ماه فرصت دارد تا لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور را جهت بررسی به مجلس ارائه کند.

وی بیان کرد: البته اگر دولت در قالب لایحه‌ای،  درخواست کند که اجرای لایحه ۵ ساله ششم توسعه تمدید شود، می‌توان اجرای آن را به مدت یک سال تمدید کرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات  مجلس تاکید کرد: هر زمان دولت برنامه ۵ ساله هفتم را به مجلس ارائه دهد ، نمایندگان و به ویژه کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان کمیسوین تخصصی آمادگی دارند تا لایحه را بررسی و با دولت همراهی کنند.

 میرتاج‌الدینی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم باید برنامه ۵ ساله هفتم را بر اساس اولویت‌های کشور و قابلیت عملیاتی شدن، تدوین کند، افزود: همچنین دولت لایحه برنامه را در هماهنگی با اسناد فرادست،  سیاست‌های کلی  ابلاغی، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تدوین کند تا در بررسی و تصویب آن مشکلی ایجاد نشود.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه طبق تجربه برنامه‌های گذشته که بخش کمی از آنها  اجرایی شده‌اند، تصریح کرد: امیدوارم دولت سیزدهم ساختار برنامه ریزی و تدوین برنامه هفتم را به گونه‌ای تغییر دهد تا برنامه اجرایی تدوین و بخش عمده‌ای از معضلات کشور را برطرف کند.

پس از انقلاب اسلامی ۶ برنامه توسعه ۵ ساله تصویب و در دستور کار قرار گرفته است برنامه هفتم توسعه (۱۴۰۵- ۱۴۰۱)، چهارمین و آخرین برنامه توسعه پنج‌ساله کشور در مسیر سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ به‌شمار می‌رود.

انتهای‌پیام/

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.