«ویلیام بار» که در دولت دونالد ترامپ، دادستان کل ایالات متحده بود، معتقد است ترامپ نباید در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا نامزد شود.

ویلیام بار: نامزدی ترامپ در انتخابات اشتباهی بزرگ است

به گزارش قدس آنلاین، ویلیام بار در مصاحبه‌ای گفت، نامزدی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در انتخابات ۲۰۲۴ «اشتباهی بزرگ» از حزب جمهوری‌خواه خواهد بود.

وی در شبکه تلویزیونی «نیوزمکس» گفت: ترامپ، که اشاره‌هایی مبنی بر تمایل به نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ کرده است، گزینه خوبی نخواهد بود.

این دادستان کل سابق که خود نیز متعلق به حزب جمهوری‌خواه است، گفت: فکر می‌کنم او (ترامپ) نباید نماینده ما باشد، نماینده حزب جمهوری‌خواه.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم جمهوری‌خواهان فرصت بزرگی دارند و نامزد کردن ترامپ اشتباه بزرگی خواهد بود.

۵۷ درصد از شرکت‌کنندگان جمهوری‌خواه در یک نظرسنجی، اعلام کردند که در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا به ترامپ رای می‌دهند. ترامپ که در دوران ریاست‌جمهوری‌ خود دو بار استیضاح شد، مکررا به هوادارنش گرفته است که مجددا نامزد انتخابات خواهد شد.

ترامپ در «کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کار» با تکرار ادعای پیروزی‌اش در انتخابات ۲۰۲۰، گفت: دو بار انجامش دادیم(در انتخابات پیروزی شدیم) و باز هم انجامش می‌دهیم. ما برای سومین بار پیروز خواهیم شد.

انتظار می‌رود این اظهارات ویلیام بار، خشم ترامپ را به دنبال داشته باشد. او پس از شکست در انتخابات ۲۰۲۰، چندین بار با این دادستان کل سابق درگیر شده است.

ویلیام بار در کتاب اخیر خود با نام «مصیبت پشت مصیبت: خاطرات یک دادستان کل» گفته بود: ترامپ نشان داده است که نه قدرت متقاعدکننده لازم برای یک رهبری مثبت را دارد و نه خلق و خوی مناسب آن را.

بار گفت، ترامپ خودش را با «چاپلوس‌ها» و «خل‌وچل‌هایی» احاطه کرده است که دائما او را با تئوری‌های توطئه آرامش‌بخش؛ اما بی‌اساس تغذیه می‌کنند. ترامپ در مقابل، بار را «کند» و «کرخت» خطاب کرد.

ویلیام بار گفت: وقتی دموکرات‌های چپ‌گرای تندرو، ترامپ را به محاکمه تهدید کردند و حتی از آن بدتر، استیضاحش کردند، او ارزشش را برای نظم و قانون و شرافت انتخاباتی از دست داد. آن‌ها ترامپ را رام کردند، مانند یک مربی که یک اسب را رام می‌کند.

ترامپ پیش‌تر بار را یک راینو(به معنای کسی که فقط در اسم جمهوری‌خواه است) نامیده و او را «ترسو، ضعیف... و رقت‌انگیز» خوانده بود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.