مسئول انجمن خوشنویسان استان قم با تاکید بر لزوم حمایت بیشتر از هنرمندان و صاحبان ذوق هنر خوشنویسی گفت: آثار خطاطی ارسالی به سی و ششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان نسبت به جشنواره‌های گذشته از سطح کیفی بالاتری همراه بود.

آثار خطاطی جشنواره ملی قرآن دانشجویان حرفه‌ای‌تر از حد انتظار بود

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر نظری، بیان کرد: ارتباطی که از طریق برگزار کنندگان جشنواره با انجمن خوشنویسان استان قم، برقرار شد، نشان دهنده این است که مسئولین برگزار کننده، نگاه و توجه ویژه‌ای سطح کیفی جشنواره داشته‌اند و این امر موجب فاخر و ارزشمندتر شدن امر خواهد شد.

داور رشته خط سی و ششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان با تاکید براینکه برخی از آثار ارسالی دانشجویان در رشته خط، از سطح دانشجویی فراتر است، خاطرنشان کرد: علی رغم انتظار، این جشنواره، آثار ارسالی قوی‌تر و حرفه‌ای تری نسبت به جشنواره‌های گذشته داشت که این امر کار داوری را سخت‌تر می‌کرد و حتی باعث شد تا جهت رسیدن به نتیجه دقیق‌تر داوران روی حروف و کلمات توجه و بررسی بیشتری انجام دهند تا به نتیجه برسند.

مسئول انجمن خوشنویسان استان قم عنوان کرد: حمایت و توجه به هنر به ویژه هنر خوشنویسی موجب بالارفتن انگیزه دانشجویان علاقمند در این حوزه می‌شود.

نظری با بیان اینکه تمامی قالب‌های خوشنویسی ظرفیت شرکت در جشنواره‌های خط را دارند، گفت: البته خط نستعلیق اولویت دارد؛ از آنجا که محتوای جشنواره هم یک محتوای قرآنی بوده است، قالب‌های دیگر از جمله قالب شکسته نستعلیق نیز به جشنواره می توانست اضافه شود، خط نقاشی نیز از قالب‌های نوین خوشنویسی است که دانشجویان علاقمند و صاحب ذوق در این زمینه وجود دارد که افزودن این بخش به این نوع جشنواره‌ها قابل اجراست.

وی تاکید کرد: با ارتقای ارزش جوایز و همچنین خرید آثار برگزیده دانشجویان در این جشنواره‌ها می توان به حمایت  از افراد با استعداد در زمینه خوشنویسی کمک بیشتری کرد، انتشار تصویر این آثار برگزیده نیز در قالب نشریه و یا کتاب از جمله همین موارد است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.