به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، مراسم سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع(ع) با حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

مراسم سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، مراسم سالروز تخریب قبور مطهر  ائمه اطهار(ع) شامگاه سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت با حضور زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد.
 در این مراسم معنوی که با مداحی و مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت (ع) همراه بود، حجت الاسلام والمسلمین مهدی شریعتی تبار به موضوع ولایت تکوینی و تشریعی ائمه معصومین(ع) پرداخت و گفت: در قرآن کریم و روایات اسلامی به هیچ موضوعی همچون ولایت پرداخته نشده است.  
وی تصریح کرد: مساله ولایت در فرهنگ اسلامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بر ما لازم است که آگاهی و شناخت خود را نسبت به این موضوع ارتقاء دهیم.  
این کارشناس دینی افزود: در آیات و روایات بسیاری در این خصوص با مسلمانان اتمام حجت شده و پذیرش ولایت اهل بیت(ع) شرط ایمان عنوان شده است.  
وی اظهار کرد: امام خمینی(ره) نیز در مقدمه وصیت نامه الهی سیاسی خود با اشاره به حدیث ثقلین، این حدیث شریف را اتمام حجت پیامبر اکرم(ص) با بشریت معرفی کرده است.  
حجت‌الاسلام والمسلمین شریعتی تبار با اشاره به ولایت امیرالمومنین(ع) بیان کرد: قرآن کریم در برخی آیات از طریق بیان فضایل و مناقب آن حضرت ولایت ایشان را بر مسلمین بیان می‌کند.  
وی ادامه داد: طبق آیات و روایات اسلامی جانشین پیامبر اکرم(ص) و ولی جامعه اسلامی کسی است که وارث علم و دانش باشد و این شخص کسی جز علی بن ابی طالب (ع) و فرزندان معصوم ایشان نیست.
 زائران حرم مطهر رضوی در پایان این مراسم دعای پرفیض توسل را با نوای مداح و ذاکر اهل بیت(ع)؛ حسین داریوش زمزمه کرده و به ساحت مقدس ائمه بقیع(ع) عرض ارادت کردند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.