۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
کد خبر: 799368

در پی وقوع سیل در هند، بیش از ۵۰۰ هزار نفر از خانه‌های خود آواره شده و بیش از هزار روستا زیر آب رفته‌اند.

سیل هند بیش از نیم میلیون نفر را آواره کرد

به گطزارش قدس آنلاین، مقامات هند اعلام کردند بیش از نیم میلیون نفر در شمال شرقی هند مجبور شدند از سیل ناشی از باران‌های پیش از فصل موسمی فرار کنند.

به گزارش رویترز، سیل در هند تاکنون هشت نفر را به کام مرگ کشانده و بیش از هزار و ۵۰۰ روستا زیر آب رفته است. بارش‌های سیل آسا بیشتر بخش‌های ایالت «آسام» در شمال شرقی هند را درنوردیده و پیش‌بینی می‌شود این روند در دو روز آینده همچنان ادامه داشته باشد.

پیجوش هزاریکا، وزیر منابع آب ایالت آسام به رویترز اعلام کرده که این هشت نفر در حوادث جداگانه در سه روز گذشته غرق شده اند و وضعیت سیل ساعت به ساعت بحرانی‌تر می‌شود. ارتش هند برای امداد و کمک‌رسانی به منطقه اعزام شده است. مقامات می‌گویند انتظار می‌رود سطح آب در رود «برهماپوترا» بالاتر برود.

همچنین گفته می‌شود در برخی مناطق هند به دلیل رانش زمین، خطوط ریلی و جاده‌ای قطع شده است. در همین حال، شهرهای دیگر هند به ویژه پایتخت با افزایش شدید دمای هوا به خاطر موج گرما مواجه هستند.

هند چهارمین کشوری است که تغییرات اقلیمی بیشترین تاثیر را بر آن گذاشته است. این کشور هر ساله حدود ۳ گیگا تن گازهای گلخانه‌ای منتشر می‌کند. قدرت امواج گرما در این کشور در حال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود که رانش زمین و سیل شدید در ایالت‌های شمال شرقی به طور فزاینده‌ای افزایش یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.