مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه ۱۶ ترک گنبد مسجد امام(ره) پس از حدود ۱۱ سال مرمت شد، گفت: عملیات مرمت گنبد به‌طور کامل به پایان رسید و از ۲ روز قبل فرایند تمیزکاری آغاز شد و از امروز نیز داربست‌ها بازگشایی خواهد شد.

 داربست‌های گنبد مسجد امام(ره) پس از ۱۱ سال برداشته می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان پیرامون مرمت گنبد مسجد امام(ره) با بیان اینکه یکی از معضلات‌مان زمان‌بر بودن پروژه‌های مرمتی است زیرا کاری بسیار حساس، ‌ دقیق و زمان‌بر است، اظهار داشت: از سال ۱۳۹۰ که مرمت گنبد مسجد امام(ره) آغاز شد، در کنار زمان‌بر بودن آن برخی مشکلات اعتباری نیز وجود داشت.

وی با بیان اینکه در مدت اخیر با حمایت استان و وزارتخانه سر و سامانی به وضعیت فعلی داده شد و ۱۶ ترک گنبد پس از حدود ۱۱ سال مرمت شد، خبر داد: عملیات مرمت گنبد به‌طور کامل به پایان رسید، از ۲ روز گذشته فرایند تمیزکاری آغاز شد و از امروز نیز داربست‌ها به‌صورت مرحله‌ای و ردیفی بازگشایی خواهد شد؛ بازگشایی داربست‌ها کاری سخت و زمان‌بر است اما امیدواریم تا ۲ هفته آینده به اتمام برسد.

ایزدی با یادآوری اینکه تا به الآن اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان برای این کار هزینه شده و در کنار مرمت انجام شده، کتیبه قرآنی پایین گنبد هم مرمت و استحکام‌بخشی می‌شود، خاطرنشان کرد: وضعیت گنبد در شرایط خوبی قرار دارد.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.