دبیر ستاد زکات اصفهان گفت: شهرستان اصفهان رتبه نخست پرداخت زکات را در استان دارد و با اختصاص آب و رونق کشاورزی شاهد افزایش پرداخت زکات از سوی مردم این منطقه خواهیم بود.

شهرستان اصفهان رتبه نخست پرداخت زکات را در استان دارد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین رنجبر افزود: سال گذشته ۹۲۰ میلیارد ریال زکات مستحب، واجب و فطریه جمع آوری و نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد بیش از ۴۰ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه مردم شهرستان اصفهان حدود یک چهارم از زکات واجب، مستحب و فطره استان را در سال پرداخت می کنند، اظهار داشت: روند افزایشی پرداخت زکات برای امسال پیش بینی شده است و ستادهای زکات محلی بمنظور جمع آوری و توزیع آن در منطقه تلاش می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هرگاه شرایط آبی بهبود یافته و وضع کشاورزی در استان بویژه در شرق و غرب اصفهان رونق یافته، پرداخت زکات هم روند افزایشی داشته است.

حجت الاسلام رنجبر از هزینه درآمدهای ناشی از زکات در حوزه تامین نیاز فقیران و محرومیت زدایی در هر منطقه متناسب با کمک‌های مردم خبر داد و گفت: بیشترین اعتبار در حوزه کمک به فقرا، هزینه شده و بخشی از آن نیز برای ساخت حمام، مسجد، مدرسه و پُل مصرف می شود.

وی ادامه داد: ستادهای زکات روستایی در سراسر استان فعال شده است و درآمدهای این بخش با اولویت همان منطقه هزینه خواهدشد.

بر اساس فقه اسلام گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند مشمول پرداخت زکات واجب می‌شوند که البته پرداخت زکات مستحبی مشمول موضوع خاصی نیست و انفاق به شمار می‌آید.

استان اصفهان دارای بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان است.

خشکسالی، کمبود منابع آبی و خشکی رودخانه زاینده رود در فصولی از سال در اصفهان در سال های اخیر به ایجاد مشکلاتی در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی و کشاورزی منجر شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.