یکی از اساتید دانشگاه تهران می‌گوید، عمارت مسعودیه می‌تواند بهترین گزینه برای راه‌اندازی دانشگاه میراث فرهنگی باشد.

عمارت مسعودیه؛ دانشگاه میراث فرهنگی؟!

به گزارش قدس آنلاین، مهدی حجت رئیس ایکوموس ایران و استاد معماری، درباره لزوم وجود دانشگاهی انحصاری برای میراث فرهنگی بیان کرد، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دستگاهی انحصاری برای تربیت دانشجویان خود ندارد؛ در حالی که با توجه به آن که باستان شناسی، مرمت و هنرهای وابسته به معماری کارهایی عملی هستند، دانشجویان باید بتوانند به طور عملی این کارها  را انجام دهند.

او با اشاره به پرورش فعلی دانشجویان به صورت تئوریک، بیان کرد که  در حال حاضر حفاری  و مرمت بناهای تاریخی در اختیار دولت است و دانشجوها به صورت تئوری پرورش پیدا می کنند. این در حالی است که میراث فرهنگی نیز نیازمند آزمایشگاه و مزرعه تخصصی خود برای پرورش دانشجویان است.

عمارتی که گزینه مناسبی برای دانشگاه میراث فرهنگی است

حجت درباره ویژگی های دانشگاه پیشنهادی خود بیان کرد: زمانی که دانشجویان می‌خواهند روی بافت قدیمی شهر و محوطه تاریخی کار کنند، بهتر است خودشان نیز در بافت قدیم شهر حضور داشته باشد.

وی با اشاره به مناسب بودن عمارت مسعودیه برای این منظور گفت، عمارت مسعودیه نزدیک به بافت تاریخی همجوار، مانند میدان بهارستان،  مسجد و مدرسه سپهسالار و ... قرار  دارد؛ و با توجه به قرارگیری این عمارت در محوطه تاریخی، گزینه مناسبی برای دانشگاه میراث فرهنگی به شمار می رود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.