شهید سیدمحمدحسن حسینی عضو سپاه محمد رسول الله (ص) افغانستان بود که با حضور تکفیری‌ها در سوریه برای دفاع از حرم راهی این کشور شد. هوش و ذکاوتش در عملیات آزادسازی پالمیرا، تعداد زیادی از تروریست‌ها را به هلاکت رساند.

«سردار پالمیرا»ی فاطمیون که بود؟/عملیات منحصر به فرد مدافعان حرم در اوج نبرد با داعش

به گزارش قدس آنلاین، رشادت‌ها و سلحشوری‌های رزمندگان جبهه مقاومت به خصوص لشکر فاطمیون در قالب اکران عمومی فیلم‌های سینمایی و مستند در جمعه‌های هر هفته در پردیس سینمایی هویزه مشهد مقدس روی پرده می‌رود.

روز جمعه این هفته (۱۳ خردادماه) به مناسبت ششمین سالگرد فرمانده شهید سیدمحمدحسن حسینی (سید حکیم)، علاقه‌مندان شاهد نخستین اکران عمومی مستند «سردار پالمیرا» خواهند بود. این ایده از سوی مرکز رسانه فاطمیون و پایگاه مقاومت بسیج شهدای فاطمیون با همکاری حوزه هنری خراسان رضوی و پردیس سینمایی هویزه اجرا می‌شود.

در این اکران که خانواده شهدا، جانبازان و رزمندگان لشکر فاطمیون حضور دارند، همرزم شهید به روایتگری خواهد پرداخت.  


نمایی از مستند پالمیرا

سردار شهید سیدمحمدحسن حسینی با نام جهادی سیدحکیم یکی از فرماندهان ارشد و از بنیانگذاران لشکر فاطمیون بود که به عنوان معاون فرمانده تیپ دوم لشکر سرافراز فاطمیون در جبهه مقاومت حضوری فعال داشت. سیدحکیم به این دلیل معروف به سردار پالمیرا شد که فرماندهی فاطمیون برای آزادسازی شهر پالمیرا (تدمر) را برعهده داشت. البته کار شناسایی و طرح عملیات هم با سیدحکیم بود و به خاطر دقت عملش فاطمیون در این عملیات یک شهید نداشت و در مقابل کلی تلفات از داعش گرفت.

سردار باهوش فاطمیون به روایتی دیگر

سیدمحمدحسن حسینی در اواخر تابستان سال ۱۳۶۱ در ولایت سر پل افغانستان به دنیا آمد. پدربزرگش مرحوم حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن کپروک از شخصیت‌های سرشناس و تأثیرگذار آن منطقه بود. سیدمحمدحسن ۱۸ ماهه بود که در بهار سال ۱۳۶۳ و در بحبوحه جنگ میان شوروی و افغانستان به ایران مهاجرت کرد.


حضور رزمندگان لشکر فاطمیون در خط مقدم مبارزه با داعش

همزمان با اوایل پیدایش طالبان در افغانستان، به افغانستان بازگردانده شد و حدود یک ماه در مناطق مختلف غرب و جنوب غربی افغانستان از نزدیک شاهد رفتارهای غیر انسانی طالبان بود. دوباره به ایران آمد و سال ۱۳۷۶ وارد سپاه محمد رسول الله (ص) شد و در همان دوره آموزشی،‌ نبوغ و توان مدیریتی خود را نشان داد و جزو اولین داوطلب‌ها برای اعزام به افغانستان برای مبارزه با طالبان بود.


سیدحکیم

با حضور تکفیری‌ها در کشورهای اسلامی به خصوص در سوریه در سال ۱۳۹۱ به اتفاق چند نفر از دوستان خود طرح مبارزه با تکفیری‌ها را ارائه داد و جزو اولین افرادی بود که همراه حزب الله لبنان در دفاع از حرم وارد میدان عمل شد.

این سردار دلاور فاطمیون شهید سیدحکیم در ابتدای امر مسؤولیت فرماندهی یگان اطلاعات و عملیات فاطمیون را از سوی فرمانده دلاور فاطمی، سردارشهید ابوحامد عهده‌دار شد. او در جبهه‌های غوطه شرقی، حران، احمدیه، زمانیه، خیبرها، دیر سلمان، دیر ترکمان، سیلو، حجیره، حماء، ادلب، تدمر، درعا، تل شهید و تل خطاب به خوبی فرماندهی میدانی می‌کرد و در اکثریت عملیات‌ها پیروز بود. او بعدها از طرف ابوحامد به حماه اعزام شد و معاونت فرماندهی تیپ دوم لشکر فاطمیون را پذیرفت و سرانجام در ۱۶ خرداد ماه ۱۳۹۵ به شهادت رسید.

در ادامه تصاویری از شهید سیدمحمدحسن حسینی (سیدحکیم) را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.