مذاکره کنندگانی از حدود ۲۰۰ کشور به منظور گفتگوهای آب و هوایی و با هدف تسریع اقدامات برای مقابله با گرمایش جهانی در آلمان با یکدیگر ملاقات می‌کنند.

مذاکرات اقلیمی سنگ محک عزم جهانی برای مقابله با گرما

به گزارش قدس آنلاین، مذاکره کنندگان حدود ۲۰۰ کشور امروز (دوشنبه) در شهر بُن در آلمان به منظور گفتگوهای آب و هوایی گرد هم جمع می شوند تا به اقدامات مقابله ای برای مهار گرمایش جهانی شتاب دهند چراکه حمله روسیه به اوکراین تهدید ناشی از افزایش انتشار گازهای گلخانه ای را تحت الشعاع قرار می دهد.

این کنفرانس زمینه را برای دور جدید مذاکرات سازمان ملل که قرار است اواخر سال جاری در مصر برگزار شود، فراهم خواهد کرد. همچنین فرصتی برای آزمایش عزم کشورهایی خواهد بود که با فهرستی از بحران‌ها از جمله تشدید تاثیرات آب و هوایی، تنش‌های ژئوپلیتیکی، جنگ در اوکراین و تهدید بحران جهانی مواد غذایی مواجه هستند.

"پاتریشیا اسپینوزا"، مسئول تغییرات اقلیمی سازمان ملل پیش از این نشست گفت: ضروری است که کشورها در نشست COP۲۷ سازمان ملل در شرم الشیخ در ماه نوامبر حاضر شوند تا نشان دهند که در حال برداشتن گام‌های جدی با پشتوانه برنامه‌های خاص برای تحقق برنامه های فوری و دگرگون‌ کننده اقلیمی هستند پیش از اینکه خیلی دیر شود.

به گزارش فرانس ۲۴، دولت‌ها پیش از این پذیرفته ‌اند که تغییرات اقلیمی یک تهدید جدی برای بشر و سیاره زمین است و از اقدام فوری برای کاهش انتشار سوخت‌های فسیلی و آماده‌ سازی برای مواجهه با تاثیرات سریع گرمای جهانی حمایت کرده‌اند. اما همانطور که پیش می رود، بعید است که جهان بتواند به تعهدات توافق آب و هوایی پاریس برای محدود کردن گرمای جهانی کمتر از دو درجه سانتیگراد بالاتر از سطح پیش از صنعتی شدن عمل کند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.