روزهای پایانی هفته گذشته با برپایی نشست خبری کنسرت ـ نمایش «سی‌صد» و اعلام قیمت‌های نجومی بلیت این نمایش موجی از انتقادها از سوی رسانه‌های مختلف به راه افتاد.

به نام ایران به کام هنرمند!

«سی‌صد» کاری از سهراب پورناظری به کارگردانی امیر جدیدی و آهنگسازی تهمورس پورناظری است که با حضور رضا بهرام به عنوان خواننده و جمعی از بازیگران همچون جواد عزتی، مهران غفوریان، دلنیا آرام، ماهور الوند، امیر جدیدی و... روی صحنه می‌رود. قیمت بلیت این نمایش در سایت ایران کنسرت از ۷۰ هزار تومان تا ۶۹۵ هزار تومان اعلام شده و در روزهای ۲۶ تا ۲۸ خردادماه در کاخ سعدآباد اجرا می‌شود.

این در حالی است که در روزهای آینده دور تازه‌ای از کنسرت‌های پاپ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی، برج میلاد، اسپیناس پالاس و تالار وحدت نیز روی صحنه خواهد رفت. نگاهی به قیمت این کنسرت‌ها که در اختیار خوانندگان مطرح پاپ هستند، نشان می‌دهد علاقه‌مندانشان باید به طور متوسط بین ۱۵۰ تا ۴۵۰ هزار تومان از جیب هزینه کنند تا بتوانند یکی دو ساعتی میهمان ساز و آواز این خوانندگان باشند، همان هنرمندانی که بدون استثنا در ابتدای کنسرتشان از عشق به مردم و ساخت ساعاتی مفرح برای آن‌ها دم می‌زنند و اینکه در هر شرایطی کنار آن‌ها ایستاده‌اند، اما امکان ندارد یک قدم از پول‌های هنگفتی که می‌گیرند، پا پس بکشند. حالا با کلید خوردن پروژه کنسرت ـ نمایش «سی‌صد» شاهد رکورد تازه‌ای در قیمت‌گذاری بلیت هستیم‌ که در جای خود موجب شگفتی است. نکته جالب اینجاست که امیر جدیدی، کارگردان این نمایش از عشق و علاقه‌اش به زمین و سرزمین گفته و کارگردانی این پروژه را به دلیل علاقه وافرش به ایران پذیرفته، علاقه‌ای که قرار است هزینه‌اش را مخاطب بدهد!

گرچه بسیاری از برگزارکنندگان کنسرت از افزایش هزینه‌های اجاره سالن‌، تجهیزات صوتی، دستمزد بالای خوانندگان و... می‌گویند و افزایش قیمت‌ها را امری اجتناب‌ناپذیر قلمداد می‌کنند، اما نیم میلیونی شدن بلیت‌های کنسرت و حالا هم یک کنسرت ـ نمایش خاص با بلیتی ۷۰۰ هزار تومانی حقیقتاً چه توجیهی می‌تواند داشته باشد، آن هم در شرایطی که این روزها مردم با مشکلات معیشتی و اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و پرواضح است مخاطب چنین رویدادهای به ظاهر فرهنگی قاطبه مردم کوچه و خیابان نیستند!

هر چند تلاش‌های مکرر خبرنگار ما برای ارتباط با مدیر دفتر موسیقی و معاونت هنری ارشاد بی‌نتیجه ماند، اما انتظار می‌رود نظارت دقیق‌تر و رسیدگی به این وضعیت هر چه سریع‌تر در اولویت برنامه‌های مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد تا کمتر شاهد قیمت‌گذاری‌های دست و دلبازانه‌ و سلیقه‌ای گروه‌های هنری باشیم.

خبرنگار: مریم ستوده

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.