عضو هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت که فروشندگان لوازم خانگی نسبت به ضرایب مالیاتی، افزایش نرخ ارز و رکود در بازار اعتراض دارند.

اعلام دلایل اعتراضات فروشندگان لوازم خانگی

به گزارش قدس آنلاین، حسین شهرستانی با بیان اینکه خرداد هر سال، سال مالی مالیاتی کسبه است و بیشترین اصطکاک بین اصناف و سازمان امور مالیاتی در همین ماه اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: یکی از دلایل اعتراضات اصناف این است که ضرایب مالیاتی تعیین شده، با واقعیت بازار همخوانی ندارد.

وی افزود: با توجه به اینکه طی سال‌های اخیر قیمت لوازم خانگی افزایش چشمگیر داشته، سود فروشندگان به نسبت قیمت کالاها بسیار کاهش پیدا کرده است و به هیچ عنوان درصدهای سود اعلام شده مخصوصاً در مناطقی که بورس یک کالا و بسیار رقابتی است قابل وصول نیست. بنابراین وصول این مالیات بصورت عادلانه و با رضایت کسبه دور از تصور است.

عضو هیئت رئیسه اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، با بیان اینکه علاوه بر این، افزایش نرخ ارز، رکود بازار به علت کاهش توان خرید مصرف کنندگان و تشدید طرح های نظارتی از دیگر مشکلات فروشندگان است، اظهار کرد: این طرح‌ها در جای خود طرح‌های خوبی است؛ اما همزمان شدن آن‌ها با مشکلات مالیاتی، آستانه تحمل اصناف را پایین آورده است. امیدواریم در یک فضای تعاملی و آرام‌تر بتوانیم مشکلات این صنعت را بررسی و حل کنیم.

وی افزود: لازم است که اتاق اصناف پیگیری‌های لازم را انجام دهد تا بحث‌های مالیاتی برای اصناف عادلانه تر شود.

گفتنی است چند روز پیش فروشندگان لوازم خانگی اعتراض خود را به برخی مسائل مالیاتی و افزاش نرخ ارز اعلام کردند.

منبع: گسترش نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.