دومین نشست از سلسله نشست‌های هم‌اندیشی جهاد تبیین، توانمندسازی و تجربه‌نگاری فعالان فرهنگی-تربیتی مشهد مقدس با موضوع مقابله با تطهیر پهلوی، روز گذشته در تالار همایش‌های روزنامه قدس برگزار شد.

پهلوی یک رژیم سرتاسر فاسد بود

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسین راجی، مدرس دانشگاه و نویسنده کتاب «صعود چهل ساله» در ضرورت مقابله با تطهیر رژیم پهلوی با اشاره به اینکه پهلوی یک رژیم سرتاسر فساد بود، اظهار کرد: دشمنان درصدد این هستند که نشان دهند در دوران پهلوی همه چیز گل و بلبل بود و دستاوردهای ۴۳ساله انقلاب اسلامی را کمرنگ جلوه دهند. وی با تأکید بر اینکه ما نیاز داریم بدانیم پهلوی که بوده و چه کاری انجام داده است، به سلطنت پهلوی اول اشاره کرد و افزود: یرواند آبراهامیان در کتاب «ایران بین دو انقلاب» که هیچ کدام از مورخان غربی نمی‌توانند مطالب این کتاب را انکار کنند وضعیت معیشت مردم در عهد رضاشاه را بسیار اسفناک عنوان می‌کند که دستمزد کارگران در پایین‌ترین سطح، ساعات کار زیاد، مالیات‌های سنگین و اشتغال اجباری در منطقه مالاریاخیز مازندران بخشی از این مشکلات بود. حجت‌الاسلام راجی افزود: پژوهش‌ها نشان می‌دهد در بخش کشاورزی نه اصلاحات ارضی صورت گرفت و نه بهره‌وری در این بخش ایجاد شد و وضعیت زندگی مردم در پایین‌ترین سطح قرار داشت.
این هم‌اندیشی با حضور جمع کثیری از جوانان بسیجی، فعالان رسانه‌ای و فرهنگی و تربیتی مشهد و با همکاری سپاه ناحیه عمار، مؤسسه فرهنگی قدس و معاونت فرهنگی شهرداری منطقه یک برگزار شد.

خبرنگار: توحیدی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.