شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر شامگاه امروز جمعه با استقبال رسمی عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر وارد قاهره شد.

امیر قطر با استقبال السیسی وارد مصر شد

به گزارش قدس انلاین، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر شامگاه امروز جمعه با استقبال رسمی عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر وارد قاهره شد.

دیوان امیری قطر عصر امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود: شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر امروز پس از مشارکت در نشست اتحادیه کشورهای مشترک المنافع، رواندا را به مقصد مصر ترک کرد.

بر این اساس، امیر قطر در پاسخ به دعوت رسمی عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر این دیدار را انجام داده است.

توسعه افق‌های نو در روابط اقتصادی و تجاری اصلی ترین هدف از سفر امیر قطر به مصر اعلام شده است. در این باره یک منبع قطری به اسپوتنیک گفت: موضوع ایران، مسائل معلق مانده در روابط دوحه و قاهره، سرمایه گذاری مشترک و بازگشایی دفتر شبکه الجزیره در قاهره از جمله مسائل مهم قابل طرح در این سفر است.

این منبع همچنین عنوان کرد که قرار است در حاشیه این سفر توافقات متعددی میان دو طرف در زمینه‌های مختلف به امضا برسد. گفتنی است میزان سرمایه گذاری‌های قطر در مصر در نیمه سالجاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۲ درصد افزایش یافته است.

این نخستین سفر شیخ تمیم بن حمد آل ثانی به مصر طی سالهای اخیر محسوب می‌شود که تنها چند روز پس از سفر اخیر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به قاهره انجام می‌شود. در سفر بن سلمان به قاهره، عربستان سعودی و مصر توافقاتی به ارزش قریب به هشت میلیارد دلار به امضا رساندند که بیشترین سهم آن به سرمایه گذاری‌های عربستان در مصر مربوط می‌شود.

انتهای پیام

منبع:مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.