تبیین ابعاد مختلف واقعه غدیر خم و آثار و برکات انتخاب حضرت علی (ع) به عنوان رهبر و پیشوای مسلمانان توسط پیامبر اکرم (ص) محور اصلی خطبه های نماز جمعه امروز شهرستانهای خراسان رضوی بود.

خطبه‌های نماز جمعه شهرستانهای خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، امام جمعه سبزوار در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت: غدیر، منحصر به زور عید غدیر نیست بلکه یک رویداد جهانی و درمان دردهای جامعه بشری است.

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه افزود:برگزاری باشکوه جشنهای غدیر در این ایام گامی در راستای ترویج فرهنگ ولایت در جامعه اسلامی است.

وی ادامه داد: سبزوار یکی از نخستین شهرهای شیعه ایران بوده است و این شهرستان طی سالیان اخیر با اقدامات جوانان انقلابی و مشارکت خیران و نیکوکاران در طبخ و توزیع غذای نذری، آذین بندی شهر و برگزاری جشنهای باشکوه در سالروز فرا رسیدن عید غدیر به عنوان شهر غدیری ایران مطرح شده است.

خطیب جمعه موقت تربت‌حیدریه نیز در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهرستان به واقعه تاریخی غدیرخم اشاره کرد و گفت: در این روز بزرگ حضرت رسول(ص) سکان هدایت جامعه اسلامی را به حضرت امیرالمومنین علی (ع) سپرد که نخستین مردی بود که اسلام آورد و صدق و اخلاص خود در این آیین را با مجاهدتهایش در جنگهای صدر اسلام از بدر و احد تا خندق و خیبر به اثبات رساند.

حجت‌الاسلام محمد داوری همچنین به هفته گرامیداشت بهزیستی و تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور این ۲ دستگاه خدمات بسیار خوب و موثری را در جامعه از خود ارایه می کنند که باید قدردان آنها ببود.

امام جمعه گناباد هم در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت: عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی طی ۴۳ سال گذشته تاکنون به برکت هدایتها و رهبریهای حکیمانه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و ولایت فقیه است و باید قدر این نعمت را دانست.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب با گرامیداشت دهه ولایت و امامت و عید غدیر خم افزود: عید غدیر خم به عنوان مهمترین عید مسلمین و حتی بزرگتر از اعیادی نظیر عید قربان و عید فطر است چون عید غدیر استمرار ولایت ائمه معصومین (ع) است و بعد از توحید و معاد و نبوت، ولایت و رهبری، مهمترین ستون دین اسلام است که این امر در عید غدیر و ولایت حضرت علی (ع) متجلی شد و ما در اثبات ولایت آن حضرت، برهان قاطع و مسلم و قابل دفاع داریم.

وی با اشاره به عقب ماندگی برخی کشورهای اسلامی به دلیل وابستگی به کشورهای استکباری گفت:حاکمان عربستان سعودی که ادعای احترام به قرآن را دارند به خاطر وابستگی به قدرتهای استکباری و آمریکا در برابر سوزاندن قرآن در کشورهای غربی که واکنش مسلمانان را به دنبال داشت سکوت کردند و امروز با رژیم غاصب صهیونیستی که طی بیش از ۷۰ سال گذشته از هیچ جنایتی در حق مسلمانان و فلسطینیان دریغ نکرده ارتباط برقرار کرده اند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.